1401/01/15-21:57
از مهم‌ترین اهداف سال جدید در قلب تهران؛

توسعه حمل‌ونقل پاک و رویکرد انسان‌محور

توسعه حمل‌ونقل پاک و رویکرد انسان‌محور

شهردار منطقه ۱۲ از گسترش حمل‌ونقل پاک با رویکرد انسان‌محور در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه در این‌باره گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای سوق‌دادن شهرها به سمت توسعه پایدار، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک و پایدار است.

یزدی افزود: بر همین اساس در بسیاری کلانشهرها به‌ویژه در کشورهای توسعه‌یافته، بسیاری معابر برای خودروها بسته است و تردد سبز با حمل‌ونقل متداول جایگزین شده است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها در این زمینه بیان کرد: قلب تهران نیز سال‌هاست با انتخاب رویکرد انسان‌محور و به منظور ایجاد حمل‌ونقل پایدار نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم با احداث بیش از ۲۰ کیلومتر پیاده‌راه و حدود ۲۲ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح منطقه گام‌های مؤثری را برداشته است.

شهردار قلب طهران همچنین تشریح کرد: برگزاری حدود ۳۰ تور گردشگری با استفاده ون الکتریکی و ۲ تور گردشگری و عکاسی از مسیرهای گردشگری و بناهای ارزشمند قلب تهران در ایام نوروز به همراه آغاز پویش «دوچرخه‌سواری تا محل کار» با ارائه امکاناتی نظیر امانت دوچرخه به پرسنل و پیش‌بینی پارکینگ ایمن در کنار مشوق‌های مادی و معنوی تنها بخشی از گام‌های آغازین قلب تهران برای توسعه حمل و نقل پاک در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این منطقه در این باره، اهتمام بیشتر برای توسعه دوچرخه با احداث مسیرها و پارکینگ های ویژه دوچرخه در سطح منطقه است.

یزدی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله در طول سال ۱۴۰۱ و با استمرار اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و استقبال شهروندان از این شیوه حمل و نقل، توسعه مطلوب‌تری را شاهد باشیم و یادمان باشد که «داشتن شهر پاک اتفاقی نیست، بلکه یک انتخاب است»./خبر طهرون

نظرات

captcha

اخبار مرتبط