1401/01/21-15:53
انتقاد رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران؛

تهران باید در چه وضعیتی قرار می‌گرفت که کاری کنید؟/ جان شهروندان در خطر است

تهران باید در چه وضعیتی قرار می‌گرفت که کاری کنید؟/ جان شهروندان در خطر است

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران عنوان کرد: همه مسولان مربوطه در خصوص جان مردم مسول هستند و این میزان از آلودگی هوای تهران در طول روزهای مختلف سال قطعا جان و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و می‌تواند موجب مرگ و میر هزاران نفر شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از ایسنا؛ سوده نجفی در مورد وضعیت هوای تهران گفت: شهر تهران طی دیروز و امروز در وضعیت قرمز آلودگی هوا قرار گرفته که بر اساس اعلام میزان آلودگی از سوی شرکت کنترل کیفیت هوا و مقایسه آلودگی هوای پایتخت با سایر شهرهای بزرگ نشان دهنده این بود که تهران آلوده‌ترین شهر جهان شده است.

او ادامه داد: در چنین شرایطی آنچه که شهروندان تهران از دولت و مسئولان شهر تهران تقاضا دارند تعطیلی مدارس و ادارات بود که در جلسه شب گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به تصویب نرسید و سوالی که ما و شهروندان از کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران داریم این است که شهر تهران باید در چه وضعیتی قرار گیرد تا اقدامی صورت گیرد؟

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار می‌رفت حداقل یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز به جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران دعوت می‌شد تا نقطه نظرات و دغدغه‌های نمایندگان شهروندان تهران در پارلمان محلی را بیان کند، تصریح کرد: مشکلات شهر تهران عزم ملی و همگانی می‌طلبد و انتظار داریم برای حل چالش‌های مهم پایتخت همچون آلودگی هوا راه حل مناسب ارائه شود. باید بر اساس قانون هوای پاک همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مشخص شده در قانون به وظایف خود عمل کنند. هوای پاک حق شهروندان بوده و وظیفه متولیان تحقق آن است.

نجفی ادامه داد: همه مسولان مربوطه در خصوص جان مردم مسول هستند و این میزان از آلودگی هوای تهران در طول روزهای مختلف سال قطعا جان و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و می‌تواند موجب مرگ و میر هزاران نفر شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط