1401/01/21-16:46
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران متذکر شد؛

ضرورت حضور شهردار تهران به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهر در کمیته اضطرار آلودگی هوا

ضرورت حضور شهردار تهران به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهر در کمیته اضطرار آلودگی هوا

رئیس کمیسیون عمران و‌ حمل و‌ نقل شورای اسلامی در واکنش به تصمیم گیری کمیته اضطرار آلودگی هوا، گفت: شهردار تهران به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران باید در مواقع بحرانی آلودگی هوا که کلانشهر تهران طی دو روز گذشته تجربه کرده است، شخصا در کمیته اضطرار آلودگی هوا جهت دفاع از حقوق مردم در تصمیم گیری ها نهایی حضور یابد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی در واکنش به وضعیت آلودگی هوا کلانشهر تهران و تصمیم گیری کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: در شرایط بد آلودگی هوا و پدیده های مانند ورود گرد و غبار که از کشور های همسایه به سمت ایران در حال حرکت است و یا افزایش ذرات زیر ۲.۵ میکرونی که منشا صنعتی دارد، قانون گذار شرایط و قواعدی را تعریف کرده است تا مدیران در چهارچوب همان قواعد تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده سه و تبصره سوم قانون هوای پاک تعریف شده است که آیین نامه ای را دولت باید برای شرایط گوناگونی که آلودگی شهرها خواهند داشت مشخص کند و بر همان اساس تصمیم گیری لازم صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: گفته شده است که اگر ما میزان ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون و همینطور سایر آلاینده ها از ۱۵۱ تا ۲۰۰ pm شد در وضعیت قرمز قرار بگیرد که در این حالت تمامی فعالیت های عمرانی تعطیل شود و همچنین کلیه مقاطع تحصیلی باید تعطیل شود؛  همچنین در وضعیت بنفش که ۳۰۰ است باید از تردد خودرو های پلاک شخصی در محدوده های تعیین شده جلوگیری شود، از سوی دیگر در وضعیت بنفش تعطیلی  ادارات،  مراکز آموزش مورد تاکید قرار گرفته  که این موضوع آیین نامه مصوب دولت در سال ۹۸ بوده است.

تشکری هاشمی با انتقاد از تصمیم گیری کمیته اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: موضوعی که حائز اهمیت است و جای سوال دارد این است که علی رغم اینکه مصوبه دولت وجود دارد و باید برای حفظ جان مردم مدارس، دانشگاه ها، ادارات و تردد داخل شهر باید متوقف می شد! متاسفانه هیچ یک از این موارد صورت نگرفت و در تصمیم گیری تنها به لغو یک مسابقه فوتبال بسنده شد و این به معنای بازی با جان مردم است.

عضو شورای شهر تهران خطاب به هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران خواستار پاسخگویی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سازمان اصلی و متولی آلودگی هوای کشور در اینباره شد و گفت: در خصوص تمهیدات جلوگیری از ورود آلودگی به عنوان مثال توسعه سالانه ۳۰۰ هزار هکتار جنگل و مراتع و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های متولی تشریح شود.

وی تصریح کرد: حتما تصمیم گیری به موقع، و در نظر گرفتن سلامت شهروندان، حضور به موقع مدیران شهری و شهردار تهران به عنوان مسئول مدیریت بحران پایتخت در مواقع بحرانی خواسته به حق شهروندان است همچنین باید از اورژانس تهران دعوت شود تا ضمن ارایه گزارش از وضعیت روزهای بحرانی شهر، مشخص شود عدم تصمیم گیری صحیح در این زمینه ها چه تبعاتی خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط