1401/01/22-18:07
شهردار منطقه ۱۳ خبر داد:

اجرای پروژه های ترافیکی محله ای در راستای ایمنی شهروندان و روان سازی ترافیک

اجرای پروژه های ترافیکی محله ای در راستای ایمنی شهروندان و روان سازی ترافیک

شهردار منطقه ۱۳ از بهبود وضعیت ترافیکی منطقه با استفاده از ظرفیت های موجود در سال ۱۴۰۱ و اجرای پروژه های ترافیکی محله ای خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، علی احمدی بر پیگیری و اجرای دقیق طرح و برنامه های ترافیکی در راستای بهبود وضعیت ترافیکی تاکید کرد و افزود: با طراحی و اجرای دقیق پروژه های ترافیکی باید شاهد کاهش ترافیک شهری باشیم و لازم است نهایت ظرفیت های درون سازمانی در طراحی و اجرای پروژه های ترافیکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مطالعه و اجرای طرح های ترافیکی باید در اولویت کاری قرار گیرد، چرا که رصد و بررسی موضوعات و شرایط ترافیکی منطقه برای برنامه ریزی دقیق و اجرای آن در حوزه حمل و نقل شهری، ضرورتی انکارناپذیر است.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه با تاکید بر فرهنگ‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها، برای تشویق و ترغیب شهروندان در راستای استفاده از حمل و نقل عمومی و به تبع آن کاهش آلودگی هوا وترافیک گفت: باید با انجام مطالعات و اجرای طرح ها و امور مربوطه را هر چه بیشتر ساماندهی و مشکلات موضعی ترافیک را حل کنیم و در این مسیر گره‌های ترافیکی و کاهش ظرفیت معابر را با تأمین دسترسی‌های کافی و رعایت الزامات در سلسله مراتب راه‌های شهری بهبود بخشیم.

وی افزود: با اختصاص بهینه و مدیریت در کاربری‌های حمل‌ونقل شاهد ساماندهی و کارایی بهتر در معابر شهری، تقاطع‌ها، خطوط و ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس هستیم و در این مسیر به وضعیت پارکینگ‌ها و تردد عابران پیاده توجه ویژه داریم.

محمد هادی علی احمدی همچنین با اشاره به طراحی و اصلاح هندسی معابر گفت: این اقدام بر کاهش تخلفات و تصادفات و همچنین روان‌سازی ترافیک تاثیر به‌سزایی داشته و هدف از عملیات اصلاح هندسی معابر بازگشایی گره‌های ترافیکی و دسترسی آسان به شبکه معابر شهری است.

شهردار منطقه ۱۳ با تاکید بر بهبود وضعیت ترافیکی منطقه در سال جدید توجه به گروه های حساس جامعه مانند دانش آموزان ،سالمندان وتوان یابان را در اولویت دانست و افزود: در این راستا نصب و تجهیز علایم ترافیکی، خط کشی و همچنین مناسب سازی معابر و وسایل حمل و نقل عمومی در دستور کار است.

وی افزود: اجرای دقیق پروژه های مختلف کوچک مقیاس ترافیکی چنانچه موجب رفع گره های ترافیکی، تسهیل عبور ومرور و همچنین تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و... شود؛ می تواند رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط