1401/01/27-13:45
آقامیری تاکید کرد؛

به تحقق بودجه عمرانی شهرداری تهران بسیار خوش‌بینیم/ احداث ۱۸ تقاطع غیرهمسطح تا پایان امسال

به تحقق بودجه عمرانی شهرداری تهران بسیار خوش‌بینیم/ احداث ۱۸ تقاطع غیرهمسطح تا پایان امسال

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه با انگیزه خوبی که شاهد هستیم و برنامه‌ریزی‌هایی که شهرداری انجام داده بسیار خوش‌بینیم که بودجه سال ۱۴۰۱ در حوزه عمران محقق خواهد شد و یا شاید فراتر از بودجه مصوب، محقق شود.

به گزارش شهردارآنلاین؛ سید محمد آقامیری در گفت‌وگو با شهر با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه عمران در سال جاری در دو بخش منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای انجام می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های بخش منطقه‌ای در قالب طرح‌های کوچک‌مقیاس پیش‌بینی شده که نیاز کوچه‌ها و محلات شهر را تامین می کند.

وی با تأکید بر اینکه این طرح‌ها بنابر ضرورتی که در آن مناطق احساس ‌می‌شود، اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح‌های کوچک‌مقیاس در قالب پروژه‌های سه ماهه، شش ماهه، ۹ ماه و یکساله در سطح شهر تهران اجرا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروژه های فرامنطقه‌ای حوزه عمران در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: در این زمینه اولویت با تکمیل طرح‌های نیمه کاره به جا مانده از دوره‌های قبل است که یکی از این طرح‌ها، تکمیل ۹۹ تقاطع غیرهمسطح در شهر است که متاسفانه در گذشته به درستی اجرا نشده و ناقص هستند.

وی با بیان اینکه تکمیل این ۹۹ تقاطع در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: با اعتباری که در نظر گرفته شده، تکمیل ۲۲ طرح مربوط به سال جاری است که تا کنون چهار پروژه اجرا شده و به مرحله افتتاح رسیده و ۱۸ پروژه نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

آقامیری به آغاز عملیات عمرانی پروژه بزرگراه شهید شوشتری در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: بودجه این طرح در دوره گذشته حذف شده بود و بودجه‌ای به آن اختصاص نیافته بود که خوشبختانه در دوره فعلی مدیریت شهری فعال شده است. این طرح در دو یا سه فاز و در طول سه تا چهار سال اجرا خواهد شد.

وی در خصوص اجرای طرح بزرگراه یادگار امام(ره) نیز گفت: مقدمات عملیات عمرانی پروژه یادگار امام(ره) و پل شهید بروجردی که به آزادگان و جاده ساوه منتهی می‌شود، انجام شده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح از طرح‌های زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: طرح مورد نظر در طول دو تا سه سال به ثمر خواهد رسید که فاز به فاز افتتاح خواهد شد تا بتوان خدمات‌رسانی به مردم را تسهیل کرد.

وی در ادامه از دستور کار قرار دادن چند پروژه برای اجرا در سال جاری خبر داد و افزود: این پروژه‌ها به سرمایه‌گذار خارجی نیاز دارند که در دستور کار قرار گرفته اما هنوز موفق به جذب سرمایه‌گذار نشده‌ایم. پیشنهاداتی در این زمینه مطرح و گفت‌وگوهایی انجام شده که پس از بررسی‌ها و آغاز عملیات، اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام خواهد شد.

آقامیری اضافه کرد: یکی از طرح‌های نیازمند به سرمایه‌گذاری خارجی، پروژه بزرگراه احمد متوسلیان است که ادامه بزرگراه شهید صیاد شیرازی است و از میدان سپاه شروع می شود و به آزادگان می‌رسد. این طرح در بودجه باز گذاشته شده که سرمایه‌گذار خارجی جذب شود و اگر در این زمینه موفق شویم، عملیات عمرانی آن امسال آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی ضعف‌های قانونی در ساخت‌وسازها، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شهر نیاز به بازنگری دارد که اگر بازبینی شود بخشی از مشکلات مردم به واسطه همین طرح برطرف خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل عدم بازبینی طرح تفصیلی، مشکلاتی در سطح شهر تهران ایجاد شد و مردم به تخلف‌ روی آوردند که این ساخت‌وسازها بر خلاف قانون اما بر حسب نیاز انجام شده بود. 

وی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر این طرح بازبینی شود، خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به گشایش کار مردم خواهد شد و اگر قوانین به نفع مردم تغییر کند ساخت‌وسازها مناسب و مقرون به صرفه خواهد بود.

آقامیری با تأکید بر اینکه در سطح شهر تهران نباید ساختمان کمتر از چهار طبقه ساخته شود، یادآور شد: ساخت ساختمان‌های زیر چهار طبقه برای سازندگان و سرمایه‌گذاران هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای ندارد. این ساختمان‌ها بیشتر در مناطق بافت فرسوده شهر قرار دارند و هیچ‌گونه مشوقی وجود ندارد که سرمایه‌گذاران به این سمت بروند و بافت فرسوده را احیا کنند.

وی همچنین تصریح کرد: باید قوانین به گونه‌ای باشد که ساختمان‌های کمتر از چهار طبقه در این مناطق ساخته نشود و این اقدام را به سطح شهر تهران گسترش دهیم تا برای سرمایه‌گذاران نیز صرفه اقتصادی داشته باشد و از طرفی دیگر بافت فرسوده پایتخت احیا و نوسازی شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های شهرداری که تا کنون اجرا شده و تا پایان سال نیز اجرا می‌شود بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش عمران محقق خواهد شد، تأکید کرد: در این زمینه مهم انگیزه‌ای است که شهرداران مناطق باید داشته باشند تا طرح‌ها را با توجه به بودجه به ثمر رسانده و گزارش آن را به مردم پایتخت ارائه دهند.

وی افزود: خوشبختانه با انگیزه خوب و برنامه‌ریزی‌های که شهرداری انجام داده بسیار خوش‌بین هستیم که بودجه سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد و یا شاید فراتر از بودجه مصوب، محقق شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط