1401/01/30-15:43
با رای اعضای شورا صورت گرفت؛

ایجاد سازمان فناوری‌های نوین زیر نظر شهردار به شرط استفاده از ظرفیت های موجود

ایجاد سازمان فناوری‌های نوین زیر نظر شهردار به شرط استفاده از ظرفیت های موجود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران را بررسی و به ایجاد سازمان فناوری های نوین و نوآوری شهری رای دادند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان پنجاه و نهمین جلسه خود ادامه بررسی لایحه «اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران»را در دستور کار قرار دادند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گفت: این موضوع دو مرتبه در جلسات شورا مطرح شده و پس از جلسه هم اندیشی روز یکشنبه گذشته به این نتیجه رسیدیم که سازمان فناوری های نوین زیر نظر شهردار تهران تشکیل و ظرف مدت یکماه اساسنامه آن به شورا ارائه شود.

ناصر امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این لایحه گفت: اینکه گفته شود مشروط به اینکه با حفظ با حفظ تعداد سازمان و نیرو، ایجاد شود هیچ ضمانت اجرایی ندارد. 

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات ۸۰۰ نیرو و ۸ معاونت دارد و با این مصوبه ۲۰ سازمان شهرداری تبدیل به ۲۱ سازمان می‌شود.

امانی با بیان اینکه با این مصوبه شهرداری تهران تنها سازمانی است که دو سازمان مشابه با وظایف مشابه و وظایف متقاطع خواهد داشت، گفت: این یک نقطه ضعف از ما در تاریخ ثبت و یک سازمان به سازمان‌های دیگر شهرداری اضافه خواهد شد.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در مخالفت این لایحه گفت: افزایش تعداد پست های سازمانی تنها دغدغه در این لایحه نیست، مسئله این است که در تمام معاونت ها وظیفه فن آوری نو در حال انجام است و اینگونه تنها تمام وظایف معاونت ها را دچار اختلال خواهیم کرد.

وی افزود: در این سالها در اجرای بسیاری از طرح ها و اقدامات بر اساس فن آوری ها و نوآوری ها عمل شده و اگر بخواهیم این وظایف را از معاونت ها، سازمان ها و شرکت ها بگیریم بهم ریختگی و آشفتگی را در شهرداری تهران شاهد خواهیم بود. 

تشکری هاشمی تاکید کرد: در شرایطی که پایتخت با معضلات بسیاری روبروست چه ضرورتی دارد که به خاطر پافشاری بر راه اندازی یک سازمان همه معضلات شهر را معطل بگذاریم؟

وی با بیان اینکه راه اندازی این سازمان هیچ دردی از درد های این شهر را دوا نخواهد کرد، گفت: با تصویب این لایحه شهرداری و پرسنل در یک موضع انفعالی قرار خواهند گرفت و خلاقیت و نوآوری از واحدها گرفته می شود.

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارائه پیشنهادی اعلام کرد که سازمان فناوری های نوین و نوآوری شهری زیر نظر شهردار تهران با استفاده از ظرفیت‌های تشکیلاتی و ساختار موجود شهرداری و جابجایی آنها ایجاد شود.

وی افزود: همچنین شهرداری تهران مکلف شود تا ظرف مدت یک ماه اساسنامه سازمان را برای طی مراحل قانونی و تصویب به شورای شهر ارائه کند.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۱ رای ایجاد سازمان فناوری های نوین و نوآوری شهری در شهرداری را تصویب کردند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط