1401/01/30-20:56
معاون هماهنگ کننده ارتش در صحن شورای شهر:

آماده همکاری با شهرداری تهران هستیم/ نمی‌خواهیم آسیبی به باغ گیاه‌شناسی وارد شود

آماده همکاری با شهرداری تهران هستیم/ نمی‌خواهیم آسیبی به باغ گیاه‌شناسی وارد شود

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارتش به دنبال این است که گره از مشکلات مردم باز کند، گفت: معاونت مهندسی ارتش به دنبال برقراری تفاهم‌نامه با شهرداری است و اگر منافع هر دو طرف لحاظ شود، آمادگی همکاری برای رفع مشکلات وجود دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنان خود با اشاره به نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در سال ۱۳۴۲ امام خمینی(ره) با شروع قیام در اولین جمله ای که در سخنرانی خود می گویند از ارتش یاد می کنند و حساب و کتاب ایشان با ارتش در این زمان مشخص می شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد امام راحل به بدنه ارتش از همان زمان مشخص است، یادآور شد: در پیروزی انقلاب اسلامی حرکت بدنه ارتش کاملا مشخص است و همدلی ارتش و همراهی مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

سیاری با اشاره به اینکه فرزندان این ملت در بدنه ارتش حضور داشتند، خاطرنشان کرد: نامگذاری روز ارتش ۲۶فروردین ماه کلید خورد و روز ۲۹ فروردین ماه انجام شد.

وی در ادامه به حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی در نامگذاری روز ارتش اشاره کرد و افزود: جوانان فریب خورده پس از انقلاب به دنبال منافع گروهکی خود بودند و اصرار بر انحلال ارتش داشتند اما امام خمینی(ره) تاکید داشتند که مسیر آنها اشتباه است.

سیاری با تأکید بر نگاه عمیق امام(ره) و آینده نگری ایشان در حفظ ارتش، یادآور شد: آنها به دنبال این بودند که تنها سپر انقلاب اسلامی را خدشه دار کنند و مسیر انقلاب را منحرف کنند. این در حالی بود که امام راحل بسیار دقیق و آینده نگرانه به این موضوع پرداختند و با توجه به این جریانات، ۲۹ فروردین ماه را به نام روز ارتش نامگذاری کردند.

وی افزود: از آن روز تا کنون نیروهای ارتش جمهوری اسلامی همه ساله به رژه می پردازند و اقتدار ارتش را به رخ می کشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه ارتش متعلق به مردم است، گفت: وظیفه ارتش بنابر اصل ۴۳ قانون اساسی، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

وی اضافه کرد: ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی شامل اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن، خودکفایی در تمام ابعاد، انضباط، سادگی، اقتدار و تدافعی بودن است که باید در تمام مقاطع رعایت شود. خوشبختانه تمام این ویژگی ها بر ارتش حاکم است.

امیر سیاری با اشاره به فعالیت گروهک ها پس از انقلاب و مطرح شدن موضوع جدایی طلبی و اختلافات قومی و مذهبی، گفت: ارتش در مرزها پادگان ها را پس می گیرد و مسیر ضد انقلاب را در آن مناطق ادامه می دهد.

وی با تأکید بر اقدامات ارزشمند ارتش در زمان هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: پیش از این زمان ارتش آسیب هایی را دید و با توجه به کاهش زمان خدمت سربازی به یک سال، بدنه ارتش ضعیف شد. علاوه بر این حکمی از سوی وزارت دفاع مبنی بر انتقال نیروهای ارتش به سایر نیروهای مسلح صادر شد که آسیب هایی را به دنبال داشت اما علیرغم این آسیب ها، پیش بینی های لازم در ارتش انجام شده بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: در سه ماه ابتدایی دفاع مقدس نیروی زمینی در گام اول توانست مقابل پیشروی دشمن سد شود. نیروی هوایی نیز در ۳۱ شهریورماه ۵۹ پس از حمله به فرودگاه تهران، عملیات انتقامی انجام داد و بمباران هوایی در عراق صورت گرفت. همچنین ۱۴۰ فروند هواپیمای F۴ پس از ۴۸ ساعت به عراق حمله کرد. علاوه بر این در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس دست دشمن را از دریا قطع کرد.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد واردات و صادرات از طریق دریا بود و با اقدام ارتش، دست عراق از دریا قطع و بزرگترین ضربه به دشمن وارد شد اما کسانی دیگر به عراق در جنگ کمک کردند.

سیاری با اشاره به حضور ارتش در عملیات های مختلف، یادآور شد: ارتش در کنار سپاه عملیات های مختلفی را انجام داد و دشمن را از کشور خارج کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی این بود که اقتصاد کشور سالم ماند، اظهار کرد: در طول دفاع مقدس ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفت کش توسط ارتش اسکورت شد. بیش از هزار و ۵۰۰ موشک به این کشتی ها برخورد کرد که از این تعداد تنها ۲۰ کشتی منحدم شد. اگر این اقدام انجام نمی شد قحطی پس از جنگ اتفاق می افتاد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: پس از دفاع مقدس، با توجه به اینکه سلاح ها غربی بود و نیاز به بازسازی قطعات وجود داشت، این بازسازی و نوسازی در تجهیزات در داخل کشور صورت گرفت و امروز شاهد این هستیم که در نیروی زمینی با همکاری صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه های کشور؛ توپ، تانک، خودرو، هواپیما و سلاح های دسته جمعی ساخته می شود.

وی با بیان اینکه آسمان کشور زیر پوشش سامانه چند لایه پدافند هوایی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در نیروی دریایی نیز اولین ناوشکن ساخت جمهوری اسلامی به نام جماران در سال ۸۸ به بهره برداری رسید.

سیاری تأکید کرد: ناو موشک انداز در ارتش ساخته شد و زیردریایی نیز در حال ساخت است و در مجموع می توانیم ادعا کنیم که در چرخه های سلاح سازی و دفاع روی پای خود ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی ارتش از بهترین جوانان با ارزش های حاکم بر کشور جذب و پرورش داده می شوند، تصریح کرد: امروز تمام آموزش ها بر اساس استانداردهای جهانی در داخل کشور انجام می شود و بهترین آموزش ها در کشور برقرار است.

سیاری با تأکید بر اینکه تمام رزمایش ها بر اساس خلاقیت و ابتکار کارکنان ارتش جمهوری اسلامی برگزار می شود، گفت: تمام تاکتیک ها حاصل تلاش نیروهای ارتش است و هر رزمایش دنیا را تکان می دهد و اقتدار ایران و توان علمی کشور را در دنیا به معرض نمایش می گذارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز در بالاترین جایگاه دفاع از کشور قرار داریم، تصریح کرد: ورود به عرصه جدید جنگ های الکترونیک نشان می دهد که مطابق با فناوری های جدید پیش می رویم و از تغییرات روز غافل نیستیم.

وی افزود: در ارتش ظرفیت هایی وجود دارد که در مقاطع مختلف می تواند در کنار مردم باشد و در حوادث مختلف از جمله سیل و زلزله و همچنین شیوع کرونا، ارتش در کنار مردم بود. علاوه بر این حفظ توان دفاعی نیز انجام و از توان مازاد برای کمک به مردم استفاده می شود.

امیر سیاری همچنین تصریح کرد: در سیل گلستان ارتش پیش از حضور مسئولین حضور داشت. در کرمانشاه نیز آمادگی لحظه ای ارتش به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به شعار «ارتش برای ملت، ملت فدای ارتش» گفت: امروز این شعار به «ارتش فدای ملت، ملت فدای ارتش» تبدیل شده است و ارتش تمام توان خود را در راستای دفاع از کشور گام بر می دارد و در بیانیه گام دوم نیز در تلاش هستیم نقش ارتش را به خوبی پیش ببریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امروز می توانیم بگوییم که ارتش جمهوری اسلامی، ارتش حزب الله است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ارتش به دنبال این است که گره از مشکلات مردم باز کند، گفت: معاونت مهندسی ارتش به دنبال برقراری تفاهم نامه با شهرداری است و اگر منافع هر دو طرف لحاظ شود، آمادگی همکاری برای رفع مشکلات وجود دارد.

امیر حبیب اله سیاری با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان شرکت ها و دانشگاه ها و کارخانجات همکاری دارند، اظهار کرد: ساخت تجهیزات ارتش به طریقی است که به عنوان پیشران اشتغال آفرینی مطرح است.

وی با بیان اینکه در خصوص پادگان ۰۶ در گذشته مشکلاتی پیش آمد که در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: قطعا به دنبال حفظ فضای سبز پادگان ۰۶ هستیم؛ هر کاری در پروژه چیتگر انجام دادیم، مجوز دریافت کردیم و در باغ گیاه شناسی نیز نمی خواهیم آسیبی به این باغ وارد شود.

سیاری با تأکید بر اینکه امکانات ورزشی در پادگانهای ما در استان های مرزی وجود دارد، یادآور شد: ما آمادگی داریم در این زمینه کمک کنیم همانطور که در دیگر بخش ها به مردم کمک شده است. مسئولان استان ها پای کار بیایند و ما حاضریم هرگونه همکاری را انجام دهیم و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط