1401/02/04-15:26
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

مالکیت شهرداری تهران بر کارخانه سیمان ری تثبیت شد/ تبدیل کارخانه به مرکز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان

مالکیت شهرداری تهران بر کارخانه سیمان ری تثبیت شد/ تبدیل کارخانه به مرکز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری از تثبیت مالکیت شهرداری تهران بر کارخانه سیمان ری خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر؛ سورنا ستاری در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان ری که به همراه حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری، کاوه علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه ۲۰ و جمعی از مدیران شهری صورت گرفت، با اعلام خبر تثبیت مالکیت شهرداری برکارخانه سیمان ری گفت: از شهردار تهران که این فرصت را برای شهر ایجاد کردند تا از نخستین کارخانه سیمان تهران به عنوان مرکز نوآوری و خلق ایده های جدید استفاده شود، تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: فعالیت شرکت های دانش بنیان باعث حل مشکلات شهر می شود و شهر هوشمند جایی است که به عنوان شتاب دهنده کسب و کار فعالیت کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: فضاهای این چنینی که متروکه بودند و سبب ایجاد مزاحمت در محدوده شهری شناخته می‌شد، اکنون به مرکزی تبدیل می شود که می تواند کیفیت زندگی در شهر را تغییر دهد و به محل استقرار شرکت های دانش بنیان برای ایجاد نوآوری در شهر تبدیل شود.

ستاری بیان کرد: تجربه این کار در کشور در شهرهای یزد، تبریز و ... وجود دارد که کارخانه های بزرگ تبدیل به چنین مراکزی شده اند و در تهران وجود چنین مرکزی لازم بود تا کارخانه سیمان که مانند جواهری در شهر بود و یک مرکز تاریخی که نماد صنعتی شدن تهران را نشان می دهد بتوان از آن به عنوان یک مرکز نوآوری در شهر بتوان از آن استفاده کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: بایدسرمایه گذاری بخش خصوصی را برای راه اندازی این مجموعه جلب کنیم و اتفاقات خوبی در آینده برای مردم جنوب تهران و شهرری اتفاق می افتد و در حال حاضر کارهای مطالعاتی تغییر کاربری کارخانه سیمان ری انجام و مالکیت شهرداری در این مجموعه تثبیت شده است.

وی تاکید کرد: همچنین کارهای طراحی این مجموعه به اتمام رسیده و در مرحله اجرای این طرح ها هستیم.

به اعتقاد معاون علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری؛ با توجه به اینکه کارخانه سیمان ری یک مجموعه ثبت میراث فرهنگی است، مشکلات خاص خود را دارد اما مطمئن هستم یک پروژه نمونه در شهر خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط