1401/02/07-11:35

اکران رایگان فیلم مستند "شهر زنده" در منطقه ۱۹ به مناسبت هفته جهانی زمین پاک

اکران رایگان فیلم مستند "شهر زنده" در منطقه ۱۹ به مناسبت هفته جهانی زمین پاک

شهردار منطقه ۱۹ از اکران رایگان فیلم مستند "شهر زنده" در این منطقه به مناسبت پاسداشت هفته جهانی زمین پاک و تدارک برنامه های متنوع محیط زیستی خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت با اشاره به اینکه بسياري از معضلات و تهديدات محيط‌زيستي، تخريب منابع و آلوده‌سازي محيط، پيامد و نتيجه فعاليت‌هاي انساني است افزود: به همین منظور اقدامات متنوع، مستمر و فراگير در راستای افزايش آگاهي‌هاي محيط‌زيستي مردم در عصر حاضر ضروري است و با توجه به فرا رسيدن هفته زمين پاک، فيلم مستند تنوع زيستي شهر تهران به نام "شهر زنده" كه به سفارش اداره كل محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران ثبت و ضبط شده است، روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۱۲ در پردیس سینمایی کیان منطقه ۱۹ برای استفاده عموم به اکران در می آید.

به گفته این مسئول در تدوين اين مستند سعي بر اين بوده تا با ثبت و به تصويركشيدن گوشه‌اي از تنوع زيستي تهران، ضمن جلب مشاركت شهروندان در توجه به محيط‌زيست پيرامونشان و درك اهميت حفاظت و حراست از آن، گامي در جهت افزايش آگاهي‌هاي محيط‌زيستي مردم، معرفي تنوع زيستي و زيست ‌بوم تهران و احترام به حيات و زيستگاه همه گونه‌ها، برداشته شود.

هدایت در تشریح سایر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته جهانی زمین پاک به اجرای برنامه پاکسازی بوستان های منتخب با حضور مدیران ارشد منطقه و مشارکت خانه ها و کانون  های محیط زیست، سمن ها ، اجرای پویش اهداء شاخه گل به پاکبانان منطقه، برگزاری دوره های آموزشی به منظور آگاهی بخشی اقشار مختلف شهروندان، جلب مشارکت آنها و ارائه آموزش در راستای استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و غیر قابل بازیافت در توزیع نذورات در این ایام اشاره کرد.

همچنین توزیع کیسه های پارچه ای و استقرار مخازن مخصوص جمع آوری فیلتر سیگار در بوستان های منتخب از دیگر اقدامات زیست محیطی این منطقه به مناسبت هفته جهانی هوای پاک است. ضمن اینکه به همین مناسبت پیام های زیست محیطی و فیلم های آموزشی درخصوص مباحث عوامل آلوده کننده زمین، نقش پسماندها در تخریب محیط زیست در فضای مجازی منتشر می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط