1401/02/07-13:17
گزارش سالانه اپلیکیشن «دوچرخه» منتشر شد:

تهرانی‌ها سال گذشته ۱۹۷ هزار کیلومتر رکاب‌زنی را ثبت کردند

تهرانی‌ها سال گذشته ۱۹۷ هزار کیلومتر رکاب‌زنی را ثبت کردند

هم‌زمان با هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی و حمل و نقل عمومی، سازمان فاوای شهرداری تهران، گزارش‌ یک‌ساله‌ی عملکرد اپلیکیشن «دوچرخه» را منتشر کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مجموعه پیمایش‌ انجام‌پذیرفته توسط کاربران دوچرخه‌سوار اپلیکیشن «دوچرخه»، ۱۹۷ هزار کیلومتر در بیش از ۱۶ هزار پیمایش بوده که این امر منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت معادل تقریبی ۱۴ هزار لیتر شده است.

همچنین ارائه گزارش‌های کاربردی‌ از طریق این اپلیکیشن، کاربران را از میزان تاثیرگذاری دوچرخه‌سواری بر بهبود سلامت جسمی و زیست‌محیطی شهر آگاه می‌سازد به طوری‌که محاسبه میزان تردد شهروندان طی سال ۱۴۰۰ در اپلیکیشن «دوچرخه»، نشان می‌دهد، پیمایش ۱۹۷ هزار کیلومتر با دوچرخه از سوی شهروندان تهرانی منجر به پیشگیری از تولید بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم دی‌اکسیدکربن شده که معادل کاشت ۱۹۷ اصله درخت است.

بر این اساس، با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونایی و حضور مجدد دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود میزان استقبال و استفاده شهروندان تهرانی از دوچرخه‌سواری در شهر تهران افزایش یافته و شاهد تاثیرات بیشتری در حوزه کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و بهبود سلامت جسمی شهروندان تهرانی باشیم.

گفتنی است ثبت پیمایش توسط شهروندان در بستر اپلیکیشن «دوچرخه»، منجر به برنامه‌ریزی‌ بهتر برای ارتقا و توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دوچرخه‌سواری در شهر تهران شده و در این راستا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درصدد هستند تا با ایجاد قابلیت‌های متنوع و کاربردی در اپلیکیشن «دوچرخه» در سال جاری، علاوه بر تامین نیازمندی‌ها و انتظارات کاربران این اپلکیشن، شهروندان بیشتری را به استفاده از دوچرخه‌‌سواری ترغیب کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایتbike.tehran.ir ، آخرین نسخه اپلیکیشن «دوچرخه» را دریافت کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط