1401/02/08-13:36

روند پرسرعت تخریب تجهیزات هوشمند تهران

روند پرسرعت تخریب تجهیزات هوشمند تهران

عمر مفید بیشتر تجهیزات هوشمند شهر تهران تمام شده و روند تخریب آنها سرعت گرفته است، اما به گفته علی‌اصغر قائمی، شهرداری در ۸ ماه گذشته حرکت پرشتابی در این حوزه انجام نداده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اکوایران؛ عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به وضعیت نامناسب سیستم‌های هوشمند در تهران هشدار داد و گفت جی پی اس اتوبوس‌ها خاموش است و تجهیزات الکترونیکی نیز وضعیت نامطلوبی دارد.

علی‌اصغر قائمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص فرسودگی تجهیزات هوشمند در تهران می‌گوید:‌ تجهیزات فنی طول عمر مفید و موثر دارند. وقتی این عمر مفید تمام می‌شود اگر به خوبی نگهداشت نشوند مانند دومینو رفتار می‌کنند، یعنی سرعت تخریب‌شان شتاب می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ متاسفانه سال‌هاست نسبت به نوسازی و نگهداشت تجهیزات ITS بی‌توجهی شده و درحوزه نگهداشت به خوبی عمل نشده است... از اسکتس چراغ راهنمایی و رانندگی تا دوربین‌های کنترل سرعت، که بخش زیادی از آنها عمر مفیدشان به اتمام رسیده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که نمونه بازر آن، شمارنده‌های تقاطع‌ها به شکل سون‌سگمنت هستند و معمولا یک یا چند سگمنت آن سوخته است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این تجهیزات در برابر باد و باران مقاوم هستند اما بعد از مدتی نیاز به نگهداشت دارند که اگر این اتفاق نیفتد، سرعت خرابی‌شان افزایش پیدا می‌کند. به گفته قائمی در ۸ ماه گذشته برای اصلاح این امور حرکت پرشتابی مشاهده نشده است.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص خرید تجهیزات مترو هم گفت: به نظر می‌رسد هنوز اتفاق قابل توجهی نیز در حوزه تامین قطعات یدکی مترو نیفتاده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط