1401/02/11-22:02
با حضور مدیر کل حمل‌ونقل عمومی کلید خورد؛

راه اندازی سیستم حمل‌ونقل هوشمند در منطقه ۶

راه اندازی سیستم حمل‌ونقل هوشمند در منطقه ۶

در راستای هوشمند سازی حمل‌ونقل فاز بندی و زمان بندی تقاطعات هوشمند، جهت تسهیل در تخیله بار ترافیکی معابر شریانی اصلی منطقه ۶، با راه اندازی «موج سبز» در محورهای خیابان ها آزادی و انقلاب اجرایی گردید.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، مهدی گلشنی مدیر کل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق به همراه معاونین و کارشناسان آن اداره کل به منظور بررسی و کنترل وضعیت ترافیکی هوشمند و زیر ساخت های حوزه حمل‌ونقل عمومی منطقه از سطح معابر و خیابان های قلب پایتخت بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، در راستای هوشمند سازی حمل‌ونقل عمومی که بصورت پایلوت در منطقه ۶ کلید خورد ه است، محور های طالقانی، مطهری، بهشتی ، آزادی و انقلاب به سیستم «موج سبز» مجهز شده است و این بدان معنی است که چنانچه در یک مسیر که دارای چندین تقاطع است، چراغی سبز باشد در ادامه مسیر بصورت هوشمند مابقی چراغ ها سبز خواهد بود تا در جهت تسریع و تسهیل بار ترافیکی و آرام سازی جریان ترافیک اقدام گردد. علاوه بر «موج سبز» در معابر اصلی، در جهت اجرای مدیریت هوشمند ترافیک بزرگراهی، در بزرگراه های شهید سلیمانی، شهید حکیم و شهید مدرس نسبت به اجرای مدیریت هوشمند سرعت مجاز با بهره برداری از تابلوهای«VSL» و همچنین تابلوهای پیام متغیر «VSM» اقدام گردید.

در این بازدید چند ساعته پروژه های شاخص اصلاح هندسی و ایمن سازی و بهسازی زیرساختهای ترافیکی منطقه، همانند اصلاح هندسی تقاطع خیابانهای شیخ بهایی و ایرانشناسی، ساماندهی دسترسی به جایگاه سوخت CNG و... از جمله مهمترین نقاطی بود که مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه این بازدید علاوه بر کنترل رفع نقاط حادثه خیز و گره های ترافیکی موجو در سطح معابر، نسبت به بازدید میدانی و کنترل وضعیت ساماندهی ترافیکی معابر پیرامون بیمارستان امام خمینی(ره) و بازگشایی مجموعه هزار تخت خوابی مهدی کلینیک دربیمارستان امام مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات لازم در جهت اجرایی نمودن موارد مورد احصا با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۶ اتخاذ شد.

گفتنی است پس از اتمام بازدید به منظور بررسی دقیق تر مشاهدات، جلسه ای مشترک با حضور شهردار منطقه برگزار شد.

در این جلسه مسعود رنجبریان شهردار منطقه شش ضمن تشکر از توجه اداره کل حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران به منطقه ۶، بر اجرای مصوبات جلسه، تسریع در انجام تشریفا ت قانونی در جهت عقد قرارداد با پیمانکاران مربوطه نسبت اجرای سریع برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.

از جمله مصوبات این جلسه می توان به ساماندهی معابر، تعریف پروژه های شاخص سال ۱۴۰۱ و تصمیم گیری درخصوص اعتبارات مورد نیاز برای ساماندهی حمل‌ونقل عمومی منطقه ۶ اشاره کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط