1401/02/12-13:57
در آستانه سالگرد شهادت معلم شهید، شهید مطهری و روز معلم صورت گرفت:

مراسم گلباران محل شهادت شهید مطهری در منطقه ۱۲

مراسم گلباران محل شهادت شهید مطهری در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از برپایی مراسم گلباران محل شهادت شهید مطهری واقع در ناحیه ۶ این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، ضمن اعلام این خبر و با گرامیداشت سالروز شهادت معلم شهید، شهید مطهری و تبریک روز و هفته معلم گفت: معلم برجسته و همیشه زنده و پایدار، شهید مطهری، معلم همه دوران‌هاست و زندگی و آثار ماندگار ایشان از بهترین سرمایه‌های نظام برای انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل‌های آتی است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، اینکه سالگرد شهادت این مرد بزرگ به عنوان روز معلم تعیین شده، انتخابی به‌جا و پرمعناست؛ چراکه زندگی ایشان، تلاش مؤمنانه و عالمانه، همراه با بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود و شهادت، مقامی بود که از طرف خداوند تبارک و تعالی به پاداش عمر گرانمایه، نصیب ایشان کرد.

محل شهادت شهید مطهری در کوی پارک امین‌الدوله و محله آبسردار از ناحیه ۶ منطقه ۱۲ واقع شده و شهرداری منطقه ۱۲، نمادی هم به همین مناسبت در این محل نصب کرده است.

مراسم گلباران محل شهادت شهید مطهری، صبح امروز، یک‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در این محل با حضور اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، احمدرضا اصلانی، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۲، فرماندهان بسیج محمد رسول‌الله(صلی‌الله)، جمعی از معلمان، دانش‌آموزان و معلمان و برخی مدیران شهری شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

در این مراسم، نخست اصلانی، رئیس آموزش و پرورش منطقه ضمن تبریک روز معلم و خیرمقدم به مهمانان حاضر در جلسه، از مقام و معرفت شهید مطهری و تألیفات برجسته ایشان یاد کرد و گفت: من معتقدم باید بیشتر از مطالب ایشان که درس سازندگی برای فرزندانمان است، در کتاب‌های درسی استفاده شود.

وی خطاب به معلمان حاضر در برنامه افزود: درس‌های این معلمان در طول سال‌های انقلاب، همواره سرلوحه کارهای ما بوده و ما با این آموزه‌ها زندگی کرده‌ایم و داریم کشورمان را با این آموزه‌ها می‌سازیم.

اصلانی توجه به بیانیه گام دوم، نسل چهارم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را تکلیف واجب همگان برشمرد و ادامه داد: این بیانیه فرمان جهادی برای ماست؛ مبنی بر اینکه اگر می‌خواهیم چهل سال دوم انقلاب را باشکوه‌تر پیش ببریم، باید از این نقشه راه استفاده کنیم.

در ادامه باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مقام معلم گفت: در طول تاریخ، معلمان زیادی آمدند و رفتند و انسان‌ها را تعلیم دادند؛ اما اینکه در دوران ما، سالروز شهادت شهید استاد مطهری، روز معلم نام گرفت به دلیل ویژگی‌ها و عملکرد آن استاد بزرگ بوده؛ فروتنی در برابر شاگردان، تقوی و حسن رفتار شهید مطهری از جمله این ویژگی‌ها بوده است./خبر طهرون

نظرات

captcha

اخبار مرتبط