1401/02/17-12:41
زاکانی در جمع خبرنگاران:

در مورد ساختمان‌های نیمه‌کاره رهاشده با خلأ قانونی مواجهیم/ حمایت شهرداری از تولیدکنندگان و علمی‌کردن روش‌های کاشت گل و گیاه

در مورد ساختمان‌های نیمه‌کاره رهاشده با خلأ قانونی مواجهیم/ حمایت شهرداری از تولیدکنندگان و علمی‌کردن روش‌های کاشت گل و گیاه

شهردار تهران در حاشیه افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: در مورد ساختمان‌های نیمه‌کاره رهاشده در تهران خلاء قانونی وجود دارد؛ سالیان سال است که این مشکل وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم از طریق شورای عالی استان‌ها برای مجلس و یا دولت طرحی را ارائه دهیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ هزار تولیدکننده گل در کشور وجود دارد که تولیدکنندگان جهانی در حوزه گل و گیاه هستند. با توجه به اقلیم چهار فصل ایران موقعیت خاصی وجود دارد که در حوزه تولید گل و عرضه و صادرات آن حرف های زیادی در سطح جهانی و بین المللی داشته باشیم؛ این نمایشگاه از نظر کیفیت و قابلیت نسبت به نمایشگاه های گذشته در موقعیت بهتری قرار دارد.

به گفته شهردار تهران؛ ۲۵۰ تولیدکننده گل به نمایندگی از ۱۵ هزار تولیدکننده گل در این نمایشگاه شرکت فعال دارند و امیدواریم در مدت برگزاری نمایشگاه هم شهروندان از این رویداد بین المللی بازدید کنند و از زیبایی گل ها آرامش بگیرند؛ همچنین زمینه ای فراهم شود تا با شناساندن گل و گیاه هم مصرف سالانه آن در کشور و هم صادرات گل برای سایر کشورها افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: صنعت پروش گل و گیاه صنعتی است که می تواند برای کشور ما جنبه های اشتغال آفرینی، آرامش بخشی و رونق اقتصادی را به ارمغان آورد.

زاکانی یادآور شد: شهرداری در صادرات گل و گیاه مستقیما مسئولیتی ندارد اما ما نسبت به کمک به تولیدکنندگان و بالابردن سرانه مصرف داخلی و کمک به آنها برای شناساندن و صادرات بهتر وظیفه خود می دانیم که به تولیدکنندگان کمک کنیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به حادثه ای که روز گذشته برای شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ تهران از سوی برخی مجرمان و خلاف کاران ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد شده بود، تاکید کرد: ناحیه ۳ منطقه ۱۹ شرایط خاصی دارد. چند ناحیه در تهران وجود دارد که از این شرایط خاص برخوردارند و متاسفانه در مواجهه با خلاف هایی که یک عده سوء استفاده کننده در آن ناحیه انجام می دادند، در جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه، شهردار مسئولیت پذیر ناحیه حاضر شده بود که ضرباتی را به وی وارد کردند.

وی گفت: دیشب عیادتی از شهردار ناحیه داشتم و حال عمومی خوبی دارند. قرار شد تا در سطح زمینه های برخورد قاطع با این تخلفات چه در زمینه ساخت و ساز و چه در زمینه مجرمانی که در این جنایت بودند تصمیماتی اتخاذ شود. در سه سطح تصمیم گیری ها انجام شد و انشالله افرادی که این جنایت را کردند به جزای خود برسند؛ همچنان که نیروی انتظامی مجرمان را دستگیر کرد و امیدواریم دستگاه قضایی آنها را به جزای عملشان برساند.

زاکانی افزود: شهرداری تهران مصرانه پیگیر این مساله است؛ زمانی که یک ساختمان ناامن ساخته می شود به نوعی آینده پرخطری را برای ساکنان فراهم می کند. امیدواریم هم بتوانیم از بروز این تخلفات جلوگیری کنیم و هم با خاطیان برخورد قاطع داشته باشیم.

شهردار تهران درباره کشت چمن در شهر تهران بیان کرد: مدت هاست که کشت چمن در شهرداری تهران به عنوان گیاه پر مصرف ممنوع شده است و چمن هایی که الان در تهران وجود دارد در سابق کشت شده است. شهرداری برنامه ای برای اینکه چمن جدیدی در تهران کاشته شود، ندارد.

وی درباره استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در علمی کردن کاشت گل و گیاه در تهران یادآور شد: باد در زمینه علمی کردن کاشت سنتی گیاه اهتمام ورزید و شهرداری از این تغییر حمایت می کند.

زاکانی در ادامه درباره تعیین تکلیف ساختمان های نیمه کاره رها شده در تهران تاکید کرد: در مورد ساختمان های نیمه کاره رها شده در تهران خلاء قانونی وجود دارد. سالیان سال است که این مشکل وجود دارد و ما امیدواریم که بتوانیم از طریق شورای عالی استان ها برای مجلس و یا دولت طرحی را ارائه دهیم.

شهردار تهران درباره مدت زمان صدور پروانه ساخت در تهران خاطرنشان کرد: الان میانگین صدور پروانه ساخت حدود ۱۰ ماه است و تلاش داریم در اواخر خرداد این زمان را به دو ماه کاهش دهیم که مقدمات این کار را فراهم کرده ایم؛ اگرچه گمانه زنی های اشتباهی در برخی از رسانه ها در زمینه امنیت ساختمان ها و شرایط مختلف انجام شد که بی پایه بود و انشالله زمان دو ماه را تجربه می کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط