1401/02/17-21:29
در راستای تفکیک پسماند و حفظ محیط زیست؛

پسماند خشک بدهید، کالای مصرفی بگیرید

پسماند خشک بدهید، کالای مصرفی بگیرید

محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ از آغاز به کار پسماند مارکت خشک در فلکه دوم نیرو هوایی و تحویل کالای مورد نیاز شهروندان در ازای پسماند خشک خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، علی احمدی گفت: همسو با اهداف طرح کاپ و به منظور جلب مشارکت شهروندان در کاهش پسماند، در این محل پسماندهای خشک شهروندان از جمله دور ریختنی های پلاستیکی، شیشه، الکترونیکی، فلزی و… براساس قیمت‌های مصوب سازمان پسماند شهر تهران خریداری شده و معادل آن شهروندان می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را از مارکت پسماند تهیه کنند.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه افزود: بر اساس آمار های رسمی حدود ۴۰ درصد پسماندهای تولیدی شهروندان را پسماندهای خشک تشکیل می‌دهد که با توجه به پیامدهای منفی زیست‌محیطی آنها، شهرداری تهران در برنامه سوم توسعه شهری، تفکیک از مبدأ با هدف تسریع در فرآیند بازیافت و افزایش تفکیک پسماندهای بهداشتی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به تفکیک داوطلبانه پسماند توسط شهروندان گفت: با اجرای روش های تشویقی، مردم به تفکیک پسماند بیشتر ترغیب می‌شوند و اینگونه اقدامات ابزارهای تشویقی هستند که همراه با فرهنگ‌سازی شهروندان می توانیم گامی موثر در راستای تفکیک پسماند از مبدا، صرفه‌جویی در انرژی، کم کردن آلودگی و در نهایت کمک به حفظ محیط زیست برداریم.

شهردار منطقه ۱۳ افزود: همچنین در غرفه گلماند بوستان اوستا، در ازای دریافت انواع پسماند خشک از جمله کاغذ، مقوا، کارتن پلاستیک، آهن‌آلات و... اقلام کاشت و گلدان و گل همراه با آموزش نحوه نگهداری تحویل شهروندان می شود.

محمد هادی علی احمدی در پایان از افتتاح و بهره برداری دو مرکز گلماند و مارکت پسماند در ناحیه یک منطقه ۱۳ تا یک ماه آینده خبر داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط