1401/02/18-17:12
وحید رضا محمدی مطرح کرد؛

حمایت مدیریت شهری از اشتغال آفرینی / فنی و حرفه ای مسیر رونق اقتصاد کشور

حمایت مدیریت شهری از اشتغال آفرینی / فنی و حرفه ای مسیر رونق اقتصاد کشور

شهردار منطقه ۲۲ در پی دریافت گزارش جامع از فنی و حرفه ای با اشاره به فراهم آمدن اشتغال آفرینی گفت: در راستای ایجاد مسیر اشتغال، کار آفرینی و آموزش هر کمکی که در توان مدیریت شهری باشد صورت خواهد گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحید رضا محمدی در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای شهرک پیکان شهر اظهار داشت: متاسفانه مهارت آموزی یکی از چالش ها و معضلات بوده که آن طور که باید در بخش های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مورد توجه قرار نگرفته است؛ البته اقدامات و برنامه ریزی هایی نیز در این زمینه در دستور کار قرار دارد که در صورتی که این برنامه ها محقق شود شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی افزود: بنده معتقد هستم یکی از راهکارهای توسعه اشتغالزایی در حوزه فنی و حرفه ای اجرای مدیریت واحد شهری است، برای نمونه زمین های بالای یک هزار متر مربع در صورت اجرای طرح مسکن در این منطقه غربی تهران ۳۰ درصد مساحت اجرای پروژه مجوز داده می شود و ۷۰ درصد دیگر مساحت مربوط به امورات ژیرساختی شهری اختصاص داده می شود که یکی از آن موارد ایجاد فضای آموزش است که می توان با این روش که مورد تائید شورای عالی شهرسازی نیز است کمک به بالا بردن سرانه آموزشی کرد.

شهردار منطقه ادامه داد: مدیریت شهری این آمادگی را دارد تا در کنار فعالیت های آموزشی به ویژه فنی و حرفه ای باشد تا بتوانیم اشتغال آفرینی که مد نظر مقام معظم رهبری است را توسعه دهیم و اقتصاد کشور را در مسیر واقعی خود به حرکت در آوریم؛ دکتر زاکانی توجه ویژه ای به موضوع آموزش و فراهم آوردن بستر اشتغال زایی دارد و ما نیز در مدیریت شهری منطقه بر همین رویکرد گام برمیداریم.

محمدی خاطرنشان شد: باید موضوع تخصص گرایی و صنعت را در کشور رونق دهیم و به نوعی با مشارکت شهروندان آموزش رشته های فنی و حرفه ای را مورد توجه قرار دهیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط