1401/02/20-12:39
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خبر داد:

تلاش برای تملک و مرمت خانه شیخ فضل الله نوری

تلاش برای تملک و مرمت خانه شیخ فضل الله نوری

مویدی با تاکید بر این موضوع که شرکت توسعه فضاهای فرهنگی بر اساس ماموریت و رسالت خود پیش از این خانه های شهیدان آیت الله بهشتی، مطهری، شهید چمران و... را مورد مرمت و بازسازی قرار داده، به دنبال آن است تا مرمت و باز زنده سازی خانه شیخ فضل الله نوری را با هدف ایجاد موزه ای برای تبیین نقش علما در دوره مشروطیت و فداکاری آنان برای جلوگیری از انحراف آن، در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، وی در ادامه افزود: خوشبختانه با عمق نظر و درایت شهردار محترم تهران دستور تملک ملک مذکور صادر شده است. لذا بلافاصله از آنجایی که ملک مذکور در گذشته به منظور احداث حسینیه از سوی خیریه و هیات صنف کفاشان خریداری شده است، جلسه ای با مسوولین خیریه برگزار و مذاکرات مربوطه در خصوص چگونگی تملک در حال انجام است.

مویدی تصریح کرد:این خانه که دارای بنایی مربوط به دوره قاجار و با قدمت حدود ۱۱۰سال می باشد. حدود ۱۸ ماه مدفن شهید شیخ فضل الله نوری بوده که در حال حاضر باگذر زمان در حال تخریب است. از این رو طی مذاکره صورت گرفته مالکین اعلام کردند هنگام خرید نمی دانستند این ملک از چه ویژگی ای برخوردار است و آن را برای احداث حسینیه خریداری کرده اند، به همین دلیل بر اساس فتواي آيت الله سيستاني و آيت الله وحيد خراساني، امكان تغيير كاربري خانه مذکور به واحد تجاري يا حتي فروش آن وجود ندارد.

مویدی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری تهران هیچگونه نگاه تجاری یا مادی به ملک مذکور نداشته و صرفا شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در راستای حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی شهر تهران به دنبال تملک ملک مذکور و بازسازی آن می باشد. بنابراین این اطمینان را به مالکین داده ایم تا با اجازه تملک و واگذاری آن به این نهاد عمومی، بستر مناسبی برای حفظ این بنا و زنده نگه داشتن یاد شهید مظلوم شیخ فضل الله نوری فراهم خواهد آمد. ضمن آنکه هزینه های تملک نیز در اختیار خیریه مذکور قرار خواهد گرفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط