1400/06/16-20:50
در نشست شهردار منطقه با مدیرعامل شرکت مترو انجام شد؛

پیگیری احداث خطوط ۸ و ۹ مترو در منطقه ۱۵

پیگیری احداث خطوط ۸ و ۹ مترو در منطقه ۱۵

در جلسه هماهنگی محمدی شهردار منطقه ۱۵ با مهندس امام مدیر عامل شرکت متروی تهران؛ احداث ۸ ایستگاه مترو در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، با توجه به عبور خطوط ۸ و ۹ از منطقه ۱۵؛ احداث پایانه مترو و ایستگاه عبوری در محلات مسعودیه و مشیریه در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی نیز به شرکت متروی تهران به دلیل نبود خط مناسب مترو در این محدوده داده شد تا با احداث چهار ایستگاه در خط ۸ و چهار ایستگاه در امتداد خط ۹، این منطقه نیز از خطوط مترو بهره‌مند شود.

بر پایه این گزارش، محمدی شهردار منطقه در حاشیه این نشست به جانمایی و تامین زمین مناسب در این منطقه اشاره کرد و یاد آور شد: به دنبال احداث مترو در منطقه هستیم و با توجه به عبور خطوط ۸ و ۹ مترو از این منطقه، احداث پایانه مترو و ایستگاه عبوری از محلات مشیریه و مسعودیه را در این نشست و جلسات متعددی که با مدیران شرکت مترو داشتم، دنبال کردم.

او تصریح کرد: پیشنهاداتی به شرکت متروی تهران به دلیل نبود خط مناسب مترو در این محدوده داده شد تا با احداث چهار ایستگاه در خط ۸ و چهار ایستگاه در امتداد خط ۹ این منطقه نیز بتواند از خطوط مترو بهره مند شود.

محمدی ادامه داد: باتوجه به وجود اراضی مناسب، پیش بینی می شود شروع عملیات ساخت خط ۸ مترو به عنوان اولویت اول انجام شود و در فازهای بعدی اتصال خط ۶ و ۷ مترو در محدوده این منطقه و اجرای عملیات خط ۹ پیگیری و انجام شود.

شهردار منطقه با اشاره به دپوی خط ۸ در این منطقه گفت: برای این منظور ۴۰ هکتار از اراضی مسعودیه در موقعیت مناسب شرق منطقه در نظر گرفته شده است که امیدواریم عملیات اجرایی تملک آن تا پایان سال شروع شود.

شایان ذکر است، خط شش مترو تنها خط عبوری این منطقه است که در غرب منطقه ۱۵ دارای دو ایستگاه فعال بعثت و کیانشهر است و دو ایستگاه دیگر نیز در محور ۱۷ شهریور جنوبی در دست احداث دارد که ایستگاه شهید رضایی تکمیل شده و تا قبل شروع سال تحصیلی آماده بهره‌برداری است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط