1401/02/21-13:18
شهردار منطقه ۱۳ در جلسه کمیسیون ماده پنج مطرح کرد؛

سرزندگی و رونق شرق تهران با اصلاح پهنه خیابان دماوند

سرزندگی و رونق شرق تهران با اصلاح پهنه خیابان دماوند

شهردار منطقه ۱۳ در جلسه هم اندیشی دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، چند پیشنهاد برای تغییر پهنه و رونق گرفتن ساخت و ساز در محدوده منطقه مطرح کرد و گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین درخواست های شهروندان منطقه ۱۳ مربوط به تغییر پهنه خیابان دماوند است که با اجرا و تحقق آن، این محدوده رونقی دوباره به خود می گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، در جلسه هم اندیشی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج با شهردار منطقه ۱۳، املاک و محورهای مورد درخواست شهرداری منطقه ۱۳ برای تعیین تکلیف در کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳، گفت: با توجه به بافت ریزدانه و ناپایدار منطقه، تعدادی از گذرها به علت ضوابط زیرپهنه طرح تفصیلی با چالش هایی برای نوسازی بافت فرسوده رو به رو بوده است  که بر اساس درخواست های شهروندان و نیازسنجی صورت گرفته، درخواست های منطقه برای تغییر پهنه و رونق گرفتن ساخت و ساز در خیابان های دماوند، ۱۷ شهریور و چند گذر دیگر است.

او در ادامه یکی از مهم ترین و اصلی ترین درخواست های منطقه ۱۳ را مربوط به تغییر پهنه خیابان دماوند اعلام کرد که منجر به تقویت امنیت در این محور شده و طراوت و سرزندگی را به این محور بازمی گرداند.

محمدهادی علی احمدی اظهار داشت: جداره جنوبی این محور مربوط به منطقه ۱۳ است که مرز مشترک مناطق ۷ و ۸  نیز می باشد که سال هاست به دلیل نوع پهنه بندی با رکود مواجه شده است، از این رو، درخواست تغيير پهنه خيابان مذكور از s (تجاری – خدماتی) به M (مختلط ) را داریم.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه توضیحاتی در خصوص مسائل و موضوع ساماندهی ارتقا کیفیت محور خیابان ۱۷ شهریور داد که از یک طرف باعث کاهش تراکم، تعداد طبقات و عدم دسترسی املاک شده و از طرفی دیگر عدم ترغیب مالکین جهت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده را منجر شده که نیازمند توجه و موافقت دبیرخانه کمیسیون ماده پنج است.

در ادامه جلسه، فاطمی عقدا رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، ضمن اشاره به استراتژی این مجموعه در پاسخگویی و رسیدگی به درخواست های به حق شهروندان ابراز امیدواری کرد با برگزاری این قبیل جلسات و بازدیدهای میدانی، مسائل و مشکلات حوزه شهرسازی با روند مطلوب تری پیگیری شود و حل و فصل گردد.

او با اعلام آمادگی دبیرخانه کمیسیون ماده پنج برای بررسی و رسیدگی به درخواست های منطقه ۱۳ ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه مشترک و بازدید از محدوده، طرح های پیشنهادی منطقه ۱۳ پیگیری می شود و امیدوارم به نتایج خوبی دست یابیم.

در پایان، محمدجواد فولادی، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۳، چالش ها و موضوعات پیش روی منطقه را مطرح کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط