1401/02/26-15:04
در سال ۱۴۰۰ به منظور نوسازی بافت های فرسوده محقق شد؛

رتبه نخست منطقه ۱۵ در تجمیع پلاکهای بافت فرسوده پایتخت

رتبه نخست منطقه ۱۵ در تجمیع پلاکهای بافت فرسوده پایتخت

شهردار منطقه ۱۵ گفت: بر اساس آمار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، منطقه ۱۵ در سال ۱۴۰۰ موفق به ۹۲ درصد تجمیع پلاک در بافت فرسوده و کسب رتبه نخست تجمیع پلاکهای واقع در بافت فرسوده شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ با اعلام این خبر گفت: در این راستا متوسط تعداد پلاک تجمیعی در بافت فرسوده ۴ پلاک به ميانگين مساحت ۲۵۵ مترمربع بوده است. 

به گفته او؛ ريزدانگی و ناپايداری بناها مهم ترين معضل بافت های فرسوده است که در اين راستا روش تجميع به عنوان ضرورتی انکار ناپذير مطرح می شود.

صباغ اضافه کرد: با اجرای طرح های تجمیع در بافت های فرسوده شهری، ايمن سازی، تعادل بخشی، حيات بخشی و ظرفيت سازی بافت های فرسوده تحقق می يابد و شهروندان می توانند از تراکم ساختمانی بيشتری استفاده کنند. 

شهردار منطقه اظهار داشت: شهروندان بايد مطلع شوند با تجميع پلاک های ريزدانه هيچ حقی از آنها ضايع نمی شود و حتی پلاک های آنان ارزش افزوده پيدا می كند و در صورت تجمیع تمام پلاک های اطراف یک بن بست، گذر به رایگان از سوی شهرداری و به عنوان مشوق در امر نوسازی به مالکین اطراف بن بست واگذار می شود.

او در پايان با تقدير از همکاران حوزه شهرسازی گفت: معاونت شهرسازی و معماری منطقه برای سومين سال متوالی بالاترين آمار تعداد صدور پروانه را در بين مناطق ۲۲گانه را در سال ۱۴۰۰ با صدور ۶۶۵ فقره پروانه ساختمانی كسب کرده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط