1401/03/05-20:34
با پیشنهاد رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد:

اجرای طرح پزشک خانواده در محله دولتخواه منطقه ۱۹

اجرای طرح پزشک خانواده در محله دولتخواه منطقه ۱۹

دومین جلسه شورای هماهنگی اجرای طرح توانمند سازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با حضور رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس ستاد مرکزی توانمندسازی محلات کم برخوردار در کل کشور، شهردار منطقه ۱۹ و رؤسای دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل ار روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست علی آقامحمدی خواستار مشارکت حداکثری و پای کار بودن دستگاه های مسئول در رفع مشکلات محلات کم برخوردار شد و افزود: از آنجایی که حمایت بیمه نقش موثری در اطمینان خاطر و آرامش شهروندان در مواقع بیماری و یا بروز حادثه دارد شناسایی افراد فاقد بیمه های درمانی در راستای تحت پوشش قراردادن آنها در بیمه سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است.

او در خصوص بحث تحت پوشش قرارگرفتن مردم در بیمه سلامت گفت: نهاد های مسئول مکلف هستند ضمن به روز رسانی لیست ها، اسامی افراد را با لیست های کمیته امداد امام خمینی(ره) بهزیستی و سپاه بررسی تا نیازمندی از این خدمات بی نصیب نماند.

رئیس ستاد مرکزی توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور در ادامه خواستار اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان پایلوت در محله دولتخواه با محوریت دانشگاه علوم پزشکی تهران و افزایش مراکز درمانی در این منطقه شد.

آقامحمدی با اشاره به حمایت از افراد کم برخوردار و تأمین نیازهای اولیه آنها بر اهمیت ساخت و ساز مسکن استطاعت پذیر در عرصه های رها شده با سرانه های مورد نیاز تأکید کرد.

این مسئول خواستار تهیه بانک اطلاعاتی از افراد نیازمند جویای کار شد و گفت: در این خصوص لیست افراد در اختیار سپاه، NGO، گروه های جهادی به روز رسانی و به کمیته امداد و بهزیستی در راستای دریافت خدمات تیم های فنی این دو سازمان شد.

مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ نیز در این نشست ضمن قدردانی از توجه ویژه به این منطقه و محلات کم برخوردار، گزارشی در خصوص فعالیت های مدیریت شهری منطقه در ساماندهی دستفروشان خلازیر، تغییر کاربری زمین های ناحیه سه و طرح باز آفرینی این محدوده ، احداث مجتمع انتظامی و اختصاص ساختمانی برای ایجاد کلانتری در خلازیر ارائه کرد.

هدایت ضمن اعلام آمادگی برای اختصاص زمین به منظور تأمین سرانه های مورد نیاز از اختصاص زمین به منظور ساخت مدرسه به آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز خبر داد.

شهردار منطقه ۱۹ همچنین خواستار مشارکت حداکثری وزارت نیرو در توسعه، نگهداری و تأمین روشنایی بویژه در نقاط بی دفاع شهری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط