1401/03/08-11:55
نرجس سلیمانی تاکید کرد:

لزوم بازبینی رابطه نظام مهندسی و مدیریت شهری

لزوم بازبینی رابطه نظام مهندسی و مدیریت شهری

نرجس سلیمانی اظهار داشت: در حادثه آبادان، سازمان نظام مهندسی به شهرداری آبادان تذکر داده بود که ساختمان باید در شرایط ایمن تخریب شود اما شهرداری آبادان به علت منافع خود این تذکر را نادیده گرفته است. درواقع نکته اصلی، بازبینی عدم رابطه موثر نظام مهندسی و مدیریت شهری است. چون شهرداری در پروژه های مشارکتی منافع دارد، نمی تواند در نظارت فعالیت کند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در شصت و ششمین جلسه شورا دو تذکر ارائه کرد که نکته نخست لزوم نظارت موثر و دقیق بر پروژه های مشارکتی در شهرداری بود.

او ضمن عرض تسلیت به خانواده های درگذشتگان حادثه آبادان گفت: در چنین حوادثی، پرسش هایی به ذهن متبادر می شود که نخستین پرسش اینست که آیا در زمینه قوانین و مقررات ساختمانی نقص و کمبودی داریم؟ البته که دچار کمبود قانون نیستیم و مشکل در حوزه نظارت است که به عهده سازمان نظام مهندسی است که کار خود را به خوبی انجام می دهند. کمااینکه در همین حادثه آبادان، سازمان نظام مهندسی به شهرداری آبادان تذکر داده بود که ساختمان باید در شرایط ایمن تخریب شود اما شهرداری آبادان به علت منافع خود این تذکر را نادیده گرفته است.

این عضو شورا در همین راستا افزود: نکته اصلی، درواقع بازبینی عدم رابطه موثر نظام مهندسی و مدیریت شهری است. چون شهرداری در پروژه های مشارکتی منافع دارد، نمی تواند در نظارت فعالیت کند. لذا پیشنهاد می کنم که شورا جلسه ای با نظام مهندسی ترتیب دهد و یک کمیسیون مشترک برای نظارت بر این پروژه های مشارکتی تشکیل شود تا نظارت درست و موثری صورت بگیرد.

نکته دوم مدنظر سلیمانی هم گلایه همشهریان درخصوص حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو بود.

سلیمانی در همین راستا متذکر شد: در کشورهای مختلف، مسافرین همیشگی که هر روز از کارت های قابل شارژ مترو استفاده می کنند، هزینه کمتری پرداخت می کنند. اما به نظر می رسد این تعادل در تهران به هم خورده است و لذا درخواست دارم نسبت به اصلاح هزینه بر اساس مصوبات اقدام شده و به طریق هوشمند برای مسافرین کثیرالسفر تشویقات لازم لحاظ شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط