1401/03/09-12:53

احداث بزرگراه ۱۶ کیلومتری شهید شوشتری در شرق تهران| عبور از پارک ملی سرخه حصار به شکل تونل

احداث بزرگراه ۱۶ کیلومتری شهید شوشتری در شرق تهران| عبور از پارک ملی سرخه حصار به شکل تونل

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت احداث بزرگراه شهید شوشتری در شرق تهران گفت: در صورت جذب سرمایه‌گذار این پروژه را به طور کامل تا پایان این دوره مدیریت شهری یعنی در سال۱۴۰۴ تحویل خواهیم داد.

به گزارش شهردارآلاین به نقل از همشهری آنلاین، عباس شعبانی با اعلام اینکه این کنارگذر ۱۶ و نیم کیلومتر طول دارد، افزود: بخش خصوصی در صورتی که از برگشت سرمایه مطمئن باشد و بداند که پروژه برای او عایدی دارد، حتما مشارکت می‌کند در همین راستا با وزارت راه و شهرسازی مذاکراتی را انجام دادیم که برای این آزادراه یک شرکت ساخت، بهره‌برداری و نگهداری تاسیس کنیم که بتواند سرمایه بپذیرد. یعنی سرمایه‌گذار بیاید با شرکت وارد مذاکره شود، قرارداد ببندد و بعدا بتواند پولی که سرمایه‌گذاری کرده را به همراه سودش از محل عوارض، دریافت کند.

او افزود: این پروژه بعد از مدت قرارداد هم در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و یک منبع درآمد پایدار برای شهر به حساب می‌آید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه عموم خودروهایی که در این مسیر عبوری خواهند بود از نوع ماشین‌های سنگین هستند، اظهار داشت: در نظر داریم این خودروها که هم‌اکنون از جاده ساوه، جاده قدیم ساوه، بزرگراه تهران-قم، جاده قدیم قم یا از سمت کرج وارد بزرگراه آزادگان می‌شوند و مقصدشان به سمت شرق (بزرگراه امام رضا(ع) یا سمت شمال (بزرگراه شهید یاسینی) است، از بزرگراه شهید شوشتری استفاده کنند تا هم در بعد مسافت و انرژی صرفه‌جویی شود و هم میزان تصادفات کاهش یابد.

بزرگراه شوشتری از زیر پارک سرخه حصار رد می‌شود

شعبانی توضیح داد: همه جای دنیا وقتی مسیر جایگزینی ایجاد می‌شود که شما با صرف هزینه و زمان کمتر و با ایمنی بیشتر از آن عبور می‌کنید، طبعا یک مابه‌ازای اقتصادی تعریف می‌شود. این هزینه در حقیقت بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاری است که این زیرساخت را ایجاد و شرایط عبور و مرور را تسهیل کرده است بنابراین اگر برای این دست پروژه‌ها برگشت سرمایه تعریف شود، برای بخش خصوصی هم خیلی جذاب خواهد بود.

او درباره دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعالان محیط زیست برای پارک ملی سرخه حصار که درگیر بزرگراه شوشتری خواهد شد، توضیح داد: الزامات محیط زیستی این پروژه رعایت خواهد شد. در این منطقه پروژه به شکل تونل در زیر زمین اجرا می‌شود و هیچ آسیبی به جنگل و درختان وارد نخواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط