1401/03/15-18:00

نصب پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) در گنبد آسمان برج میلاد

نصب پرچم گنبد حرم امام رضا(ع) در گنبد آسمان برج میلاد

همزمان با آغاز دهه کرامت مراسم تعویض پرچم گنبد حرم رضوی و نصب آن در بلندترین نقطه پایتخت صبح امروز ۱۵ خرداد ماه با حضور خادمان حرم رضوی، مقامات کشوری و مدیران شهری در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی برج میلاد، جمعی از خادمان کفشدار حرم رضوی با حضور در برج میلاد پرچم گنبد حرم رضوی را در میان بازدید کنندگان برج میلاد چرخانده و به نشانه تبرک به شهروندان نبات و نمک حرم رضوی اهدا کردند.

پس از پرچم گردانی در محوطه برج میلاد، خادمان با خواندن اشعار رضوی و مدح و ستایش امام هشتم علیه السلام، پرچم را به گنبد آسمان برج میلاد برده و طی مراسمی این پرچم در بلندترین نقطه پایتخت نصب شد تا همه شهروندان بتوانند از این پرچم بازدید کنند.

در این مراسم محسن کازرونی نمایند استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عباس حیدری مدیرعامل برج میلاد و جمعی از مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی تهران حضور داشتند.

محسن کازرونی نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی کوتاه گفت: برخی از مردم با توهمات، خیالات و شیطنت های درونی به ارزش ها و مقدسات دینی ما توهین می کنند و عده ای هم به سمت نور و روشنایی حرکت می کنند و قطعاً این دو با یکدیگر مساوی نیستند و خداوند نیز در قرآن به صراحت این را بیان کرده است.

وی با بیان اینکه ما امروز در کنار زیباترین پرچم که همه ایرانیان به آن افتخار می کنند، ایستاده ایم، افزود: پرچم حرم امام رضا (ع) نماد اخلاق رضوی، همسبتگی و اتحاد مردمی است و امیدوارم که به برکت این پرچم محبت و عطوفت بین مردمی توسعه یابد و همواره همه ما در زمره عاشقان ولایت قرار بگیریم.

در ادامه پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران نیز در سخنانی کوتاه گفت: امام رضا(ع) در طول دوران حکومت خود همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل می کردند و با هوش و ذکاوت خود تمام برنامه ریزی های مامون را به هم ریخته و از همه ظرفیت های خلافت برای ترویج مکتب شیعی استفاده کرد.

وی افزود: متاسفانه امروز برخی از هنرمندان مرتجع دست به کارهای احمقانه ای زده و در مقابل امام رضا(ع) ایستاده اد، اینها نه هنرمندند، نه انسان، حمله آنها به امام رضا(ع) بی جواب نخواهد ماند و مردم ایران در برابر این توهین ها ساکت نخواهند بود. قطعاً مردم پاسخ آنها داده و این نقطه ای است بر پایان رفتارهای هنرمندان در برابر توهین به مقدسات ما مسلمانان.

بگفته سروری، ملت ایران زیرپرچم امام رضا (ع) قرار دارند و امروز ما در بالاترین نقطه پایتخت این پرچم را نصب می کنیم تا عشق وارادت ما را به امام رئوف و مهربانمان نشان دهیم. داشتن مدال نوکری آقا امام رضا (ع) افتخاری است برای همه ما ایرانیان.

همچنین میرزاده معاون امور خادمان آستان قدس رضوی نیز گفت: خادمان و کفشداران حرم امام رضا (ع) همواره در طول سال در تمامی شهرها و روستاهای ایران رفته و پرچم رحم را به میان مردم می برند و پیام صلح و محبت را ترویج می دهند و امروز ما مفتخریم که پرچم دار حرم امام مهربانی حضرت امام رضا (ع) باشیم.

در پایان این مراسم تابلو فرش متبرک حرم امام رضا(ع) از سوی خادمان حرم، به محمد امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اهدا شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط