1401/03/18-14:02

۳۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه۵، منطقه امید و زندگی افتتاح شد

۳۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه۵، منطقه امید و زندگی افتتاح شد

آئین افتتاحیه ۳۴ پروژه مدیریت شهری در منطقه امید و زندگی برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، آئین افتتاحیه ۳۴ پروژه مدیریت شهری صبح امروز با حضور علوی عضو شورای شهر تهران، نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، تاجیک بخشدار کن، تبار دادستان منطقه ۵، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ و سایر مدیران منطقه برگزار شد.

نظری: در طرح تفضیلی حق با مردم کن است

نظری در این مراسم با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: باید خدا را شاکر باشیم که تا حدود بسیاری از کرونا رهایی یافته و امکان برگزاری چنین مراسماتی امکان پذیر شده است.

او ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته منطقه ۵ در مراسم ارتحال امام(ره)، افزود: افتخار نوکری برای مردم از آراستگی شهر تا اقدامات فرهنگی و زیباسازی را غنیمت می‌شماریم؛ زحمات شهرداری مانند زحمات یک مادر در خانه است.

او عنوان کرد: برای مراسم اربعین در حال آماده‌سازی هستیم و تقسیم کار در مناطق برای مدیریت مناطق مرزی صورت گرفته است. 

نظری با اشاره به افتتاح ۳۴ پروژه شهرداری در منطقه ۵، یادآور شد: این اقدامات نشان می‌دهد شهرداری در اندازه توان خود قصد و نیت خدمت و گره‌گشایی از کار مردم و تسهیل در امورات و زندگی آنها را دارد؛ عمده این پروژه ها از جنس خدمات شهری و با رویکرد اجتماعی و فرهنگی است که نشان دهنده توجه شهرداری به مباحث اجتماعی و فرهنگی به صورت ویژه است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به مشکلات اهالی کن تصریح کرد: شهردار تهران دستور ویژه ای به معاون شهرسازی شهرداری داد که مشکل قدیمی و کهنه کن در طرح تفصیلی پیگیری شود و من اعلام می‌کنم که حق با مردم کن است. اما تقاضای ما این است که درک متقابل نیز باید وجود داشته باشد تا این اقدام در فرآیند اداری انجام شود.

او ادامه داد: وظیفه شهرداری این است که طرح را تهیه و به کمیسیون های مربوطه ارائه کند و نهادهای مربوطه باید آن را به تصویب برسانند تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

شریفی: ۹۰ پروژه در ۷ ماه گذشته تقدیم به مردم منطقه

در این مراسم همچنین احسان شریفی شهردار منطقه ۵ ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: این سالن ورزشی که امروز به مردم منطقه کن تقدیم می‌شود از سال ۹۶  آغاز اما به دلیل مشکلاتی متوقف مانده بود که در ۶ ماه اخیر با تلاشهایی که صورت گرفت، اکنون آماده بهره‌برداری مردم کن است.

او با بیان اینکه ساختمان سرای محله اکباتان نیز امروز افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه شاخص دیگر استفاده از پساب تصفیه خانه کن است که در طول سال‌های ‌ گذشته وارد انهار می شد اما امروز ۲ هزار مترمکعب از این پساب وارد منطقه کن می‌شود و بخشی از نواحی منطقه و بوستان بزرگ جوانمردان از طریق این پساب آبیاری می‌شود.

شریفی با اعلام اینکه در طول دوره مدیریت شهری جدید این دومین افتتاحیه ای است که انجام می شود، گفت: در دهه فجر سال گذشته ۵۶ پروژه و امروز نیز ۳۴ پروژه افتتاح شده است. در مجموع ۹۰ پروژه در ۷ ماه گذشته تقدیم شهروندان منطقه شده است.

وی با اشاره به گزارشی از سال ۱۴۰۰ ادامه داد:  پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۵ درصد بوده که رتبه سوم مناطق را به دست آورده و از حیث درآمد نیز با تحقق ۱۲۰ درصدی معادل ۲۰ درصد بیش از پیش بینی در رتبه دوم مناطق ۲۲ گانه قرار گرفتیم.

شهردار منطقه ۵ اضافه کرد: نگاه جاری شهرداری علاوه بر اجرای پروژه ها، نگاه فرهنگی و اجتماعی و توسعه محلات است؛ سیاست شهردار تهران منع افتتاحیه‌های تشریفاتی است و ایشان معتقدند که پروژه باید بعد از افتتاح تقدیم مردم شود و قابل استفاده برای آنها باشد.

وی یادآور شد: دو هفته پیش نیز افتتاح پروژه پل شهید سلیمی جهرمی را در محله فردوس را داشتیم که از لحاظ سرعت پیشرفت جزو رکوردهای پروژه های عمرانی بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط