1401/03/21-16:16

استقبال شهروندان از بوستان سمن ها / باغ وحش رایگان در غرب تهران

استقبال شهروندان از بوستان سمن ها / باغ وحش رایگان در غرب تهران

شهردار منطقه ۲۲ از استقبال شهروندان از بوستان سمن ها به عنوان یک محیط گردشگری خبر داد، گفت: این منطقه غربی تهران به دلیل وجود مراکز گوناگون تفریحی به قطب گردشگری تهران معروف است که یکی از این محیط ها بوستان سمن ها است و بخشی از آن باغ وحشی رایگان به شهروندان ارائه خدمات می کند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه درخصوص استقبال شهروندان تهرانی از بوستان سمن ها اظهار داشت: بوستان سمن ها در گذشته به اسم راز هستی نام گرفته بود که با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نام سمن ها(تشکل های مردم نهاد) تغییر نام پیدا کرده و این روزها این محیط مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است، این بوستان دو ورودی شمالی و جنوبی دارد که ورودی شمالی آن از دریاچه شهدای خلیج فارس و ورودی جنوبی آن نیز از ورودی بوستان جنگلی چیتگر صورت می گیرد.

محمدی ادامه داد: حیواناتی مانند شتر، گوزن، اسب، لاما، طاووس، لاک پشت، مرغ آبی و... در این مجموعه نگهداری می شود که شهروندان می توانند به شکل رایگان از این محیط بهره مند شوند.

شهردار منطقه ۲۲ به گیاهان مورد کاشت و نگهداری در این مجموعه نیز اشاره کرد، افزود: همکارانم در اداره فضای سبز شهرداری منطقه توجه ویژه ای به این بوستان دارند به طوری که ده ها گیاه دارویی در این محیط کاشت و نگهداشت می شود و در هر قسمت تابلویی از اطلاعات گیاه مورد کشت برای کسب اطلاعات مراجعه کنندگان نصب شده است، این گیاهان شامل گیاهان دارویی: ختمی درختی -رزماری-اسپیره-اسطوخدوس-آویشن-مورد-مریم گلی-بومادران-نسترن-برگ بو-عناب-مریم نخودی-بادرنجبویه-بداغ-سوداغ-گل داغی-رز محمدی-به لیمو-شیر خشت-سنجد-زرشک-زالزالک است.

وی تصریح کرد: درختان میوه کاشته شده در بوستان: آلو-آلبالو-گردو-به- پرتقال-انار و سیب و درختان کاشته شده در بوستان: سرو نقره ای-کاج تهران-بلوط-زبان گنجشک-جی ان-توت-عرعر-بید فری-زیتون و درختچه های کاشته شده در بوستان: یوکا-یاس هلندی-پامپاس گراس-ارغوان-طاووسی-توری و انواع رز و گل های فصلی وجود دارد.

محمدی به موضوع آبیاری نیز اشاره کرد، گفت: آبیاری ویژه ای برای فضای سبز این بوستان طراحی شده به طوری که درختان این مجموعه به شکل آبیاری مکانیزه صورت می گیرد که با این طراحی شاهد کاهش ۴۰ درصدی حجم آب مصرفی خواهیم بود.

گفتنی است، شهروندان از مسیر دریاچه شهدای خلیج فارس و بوستان چیتگر می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر از این مجموعه بهره مند شوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط