1401/03/23-14:17

پروژه خط مترو تهران - پرند زیر ذره بین نمایندگان مجلس

پروژه خط مترو تهران - پرند زیر ذره بین نمایندگان مجلس

پس از بازدید اخیر استاندار تهران از پروژه خط مترو شهر جدید پرند، این بار دکتر اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم پایتخت در مجلس شورای اسلامی در محل اجرای پروژه مذکور حاضر شد تا از نزدیک در جریان پیشرفت عملیات اجرایی طرح و روند رفع مشکلات مالی آن قرار گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در بازدید دکتر اقبال شاکری از خط مترو تهران- پرند که در معیت مهندس مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران، مجری خط مذکور، پیمانکاران و مشاوران مربوطه صورت گرفت، ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران اجرایی پروژه که علیرغم وجود مشکل تامین و تزریق به موقع منابع مالی اما روند عملیات اجرایی را متوقف نکردند، طرح موضوع در مجمع نمایندگان استان تهران و پیگیری امر از مبادی تصمیم‌گیرنده مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر شاکری در پایان این بازدید ۳ ساعته، مواردی از قبیل تامین برق پایدار برای بهره برداری بدون دغدغه از خط مترو تهران - پرند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، تامین واگن و لکوموتیو به میزان کافی برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این مسیر، استفاده از فناوری‌های روز دنیا در پروژه و پیگیری برای ایجاد مجتمع ایستگاهی در محل ایستگاه پرند را یادآور شد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین آغاز عملیات ساختمانی خط دوم مترو پرند به موازات پیشبرد مراحل سازه ای خط اول را خواستار شد. این در حالی است که بودجه لازم برای تکمیل عملیات عمرانی و تجهیز خط مترو تهران -پرند دارد در ۲ خط طراحی شده، رقمی در حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان می باشد.

گفتنی است در بازدید صورت گرفته، ساختمان ایستگاه در حال تکمیل و همچنین کل ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی حد فاصل ایستگاه فرودگاه امام خمینی  (ره) تا ایستگاه پرند که مشمول عملیات تثبیت و زیر کوبی ریل ها بود، به صورت میدانی پیمایش شد. این امر در حالی است که حتی روزهای تعطیل، حدود ۱۴۰ نیروی کار در پروژه مذکور مشغول انجام وظیفه هستند تا در صورت تامین به موقع منابع مالی، خط مترو پرند تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط