1401/03/23-14:46
عضو هیت رئیسه شورای شهر تهران:

ترافیک تهران به معضل اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است

ترافیک تهران به معضل اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است

عضو هیت رئیسه شورای شهر تهران اعلام کرد که معضل ترافیک شهر تهران نیازمند حل بحران است و باید هیات دولت، مجلس و حتی پلیس وارد عمل شوند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از ایسنا، سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران در خصوص ترافیک مستمر شهر گفت: ترافیک تهران به یک معضل اجتماعی فرهنگی تبدیل شده ونیازمند یک جراحی است.

وی‌ با بیان اینکه تهران با داشتن ساخته‌های فرهنگی متعدد ام‌القرای جهان اسلام است اما متاسفانه امروز فقط با دو شاخص ترافیک و آلودگی هوا در دنیا شناخته می‌شود و معضل ترافیک تهران نیازمند حل بحران است، ادامه داد: رفع این بحران صرفا محدود به شهرداری تهران نیست؛ بلکه نیازمند مساعدت هیئت دولت، نمایندگان مجلس، شهردار و حتی فراجا است.

نجفی با اشاره به اینکه شورای عالی ترافیک اقدامات زیادی را در این خصوص انجام داده است؛ اما کفایت نمی‌کند، بیان کرد: با توجه به بازدیدی که از مناطق داریم رفع معضل ترافیک خواسته همه شهروندان است و در گذشته پیک‌های ترافیک شهر تهران ۵ ساعت بود اما امروز به ۹ تا ۱۰ساعت هم در بازه‌های زمانی مختلف افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بحران ترافیک مشکلات روحی را هم برای شهروندان به دنبال خواهد داشت، گفت: رئیس جمهور باید پیگیر فراهم کردن واگن‌های مترو و اتوبوس‌های جدید باشد چراکه دولت نیز در این خصوص وظایفی را به عهده دارد و باید به آن عمل کند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به خرابی پله‌برقی‌های برخی ایستگاه‌های مترو شکایت دارند، عنوان کرد: این مشکل سختی‌های‌هایی را برای گروه‌های خاص از جمله سالمندان و معلولان ایجاد کرده است که باید به آن رسیدگی شود.

وی همچنین در خصوص لزوم رسیدگی به وضعیت نظافت عمومی ایستگاه‌های مترو و همچین استفاده از ماسک شهروندان در اماکن نیز تذکر داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط