1401/03/24-13:47
دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی تشریح کرد؛

جزئیات رونمایی از شعار محوری اربعین ۱۴۰۱

جزئیات رونمایی از شعار محوری اربعین ۱۴۰۱

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی فرایند انتخاب شعار محوری اربعین ۱۴۰۱ و ظرفیت‌های این شعار را تشریح کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به انتخاب شعار محوری اربعین ۱۴۰۱ گفت: شعار نماد فکری یک جریان است و تابلوی جهت گیری‌ها و چشم اندازها و طبق فرمایش مقام معظم رهبری شعارها باید هویت‌ساز و مکتب‌ساز باشد.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: به همین دلیل انتخاب شعار برای مراسم اربعین حائز اهمیت بسیاری است که همین امر مشورت گروه‌های مختلف اندیشمندان را می‌طلبد.

وی با اشاره به انتخاب شعار «انا من حسین(ع)» ویژه اربعین ۱۴۰۱ و رونمایی از این شعار گفت: انتخاب شعار محوری اربعین ۱۴۰۱ با مشورت گروه‌های فرهنگی ایران و عراق از اسفندماه مورد بررسی قرار گرفته است.

غضنفری افزود: در بین شعارهای پیشنهادی در نهایت شعار پرمضمون «انا من حسین(ع)» انتخاب شد که بر گرفته از حدیث رسول کونین حضرت محمد(ص) است که می‌فرماید: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ» و و یکی از مهمترین ویژگی‌های آن وحدت آفرینی است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از از نام مبارک امام حسین(ع) و کلام پیامبر اسلام(ص)، گامی بلند در راستای جهانی سازی اربعین حسینی(ع) است گفت: وحدت آفرینی و توجه به جهانی سازی این مراسم از ویژگی های در نظر گرفته شده برای این شعار است.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی اضافه کرد: با توجه به همین الزامات، این حدیث شریف که بر سر درب آستان حرم حضرت سید الشهدا(ع) نیز نصب شده به عنوان شعار محوری اربعین ۱۴۰۱ برگزیده و روز گذشته رونمایی شد.

غضنفری افزود: این شعار به عنواد نماد و تابلوی اربعین سال ۱۴۰۱ قرار می‌گیرد و در همه همایش ها، تولیدات فرهنگی و... مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به مراسم رونمایی از شعار محوری اربعین ۱۴۰۱ که روز گذشته در بعثه مقام معظم رهبری صورت گرفت گفت: روز گذشته این پوستر شعار اربعین ۱۴۰۱ با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با حضور حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و رئیس ستاد فرهنگی اربعین، حجت الاسلام دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین کشور و محمدتقی باقری دبیر ستاد مرکزی اربعین رونمایی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط