1401/03/25-17:14
در راستای رونق بافت شهری و رضایت شهروندان انجام شد؛

پایش املاک در طرح اصلاح پهنه خیابان دماوند در منطقه ۱۳

پایش املاک در طرح اصلاح پهنه خیابان دماوند در منطقه ۱۳

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به ارسال درخواست تغییر پهنه محور دماوند در منطقه۱۳ از جمع آوری و پایش ۴۲۷ مورد از املاک این محور توسط معاونت شهرسازی و معماری این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه با اشاره به اهمیت محور دماوند در ساختار ارتباطی شرق تهران ، گفت:خیابان دماوند به طول ۱۲/۷ کیلومتر از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و تا پل های  یاسینی در امتداد شرقی تهران ادامه دارد و در حوزه عملکرد مناطق ۴، ۷ و ۸ و ۱۳ قرار دارد که بیشترین طول مسیر مربوط به منطقه ۱۳ است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تغییر پهنه دماوند در این دوره از مدیریت شهری و لزوم رونق ساخت و ساز در این محور، گفت: درخواست تغییر پهنه خیابان دماوند به اداره کل شهرسازی ارسال و جلسه هم اندیشی آن با حضور رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج برگزار شده است.

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به بند ۱ صورتجلسه ۵۵۷ کمیسیون ماده پنج مورخ سیزدهم اردیبهشت سال ۹۵ افزود: در پی عدم استقبال شهروندان از پهنه مصوب طرح تفصیلی ابلاغ شده در خیابان دماوند که به دليل واقع شدن در پهنه s (کار و فعالیت) موجب رکود و کاهش روند تخريب و نوسازی و مراجعات مکرر مالکین این محور و اعتراض آنها شده بود، پیگیری های لازم از سوی شهرداری منطقه۱۳ برای رسیدگی به یکی از اصلی ترین و مهم ترین درخواست های شهروندان منطقه انجام شد.

شهردار منطقه۱۳ با بیان اينكه پیگیری های  لازم  از سوی منطقه صورت گرفته و ضمن هماهنگی با مناطق درگیر در این طرح، جلسات مربوط به موضوعات و مسائل طرح برگزار شده است، افزود:جلسه ای با حضور مناطق ۴، ۷ و ۸ و ۱۳ برگزار و در این راستا، معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۳ اقدام به جمع آوری، یکپارچه سازی و پایش املاک موجود در این محور به تعداد ۴۲۷ مورد کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر، قابلیت تغییر پهنه از S به M در بعضی نقاط بررسی شده و بازنگری در تغییر پهنه مصوب طرح تفصیلی محور دماوند در دستورکار قرارگرفته است.

شهرداد منطقه۱۳ اضافه کرد: تغییرات و پیشنهادات ارائه شده از سوی شهرداری منطقه۱۳ بر اساس گزارشات فنی و مدیریتی می باشد.

او، تقویت امنیت در محور دماوند، طراوت و سرزندگی و افزایش رضایتمندی مالکین و رونق ساخت و ساز را از مزیت های مورد انتظار این طرح برشمرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط