1401/03/25-18:07
در جلسه هم اندیشی و گزارش بودجه سال ۱۴۰۱ در منطقه ۱۹ تاکید شد؛

اجرای برنامه های اجتماعی فرهنگی با محوریت اولویت بندی نیازها و مطالبات شهروندان

اجرای برنامه های اجتماعی فرهنگی با محوریت اولویت بندی نیازها و مطالبات شهروندان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه هم اندیشی و گزارش بودجه سال ۱۴۰۱ در منطقه ۱۹ بر اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت اولویت بندی نیازها و مطالبات شهروندان تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، نرگس معدنی پور عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت توجه به مناطق کمتر برخوردار و اجرای هدفمند برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق گفت: رسیدگی به نیازهای این مناطق از اولویت های مدیریت شهری است و شهرداری می تواند با رویکرد حمایتی و نقش تسهیلگری، همیاری مردم و مشارکت آنها خدمات مناسبی به این گروه ارائه کند.

او به تخصیص سهم اندک بودجه شهرداری در حوزه اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید با محوریت اولویت بندی نیازها و مطالبات شهروندان طی فرایند زمانی معین و استفاده حداکثری از بودجه برنامه های فرهنگی و اجتماعی را اجرا کنیم.

به گفته این مسئول بوستان بزرگ ولایت در این منطقه، بوستانی فرامنطقه ای است که علاوه بر رفع نیازهای فرهنگی اجتماعی ساکنین، نیازهای فرامنطقه ای را نیز پوشش می دهد و برای استفاده مطلوب از آن باید طبق برنامه از ظرفیت ها استفاده و نواقص موجود را رفع کنیم.

عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری برای مزین کردن معابر با نام مقدس شهدا، مفاخر و مشاهیر گفت: با این اقدام هویت بخشی مضاعف به محلات، فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی حاصل می شود.

مهدی هدایت شهردار منطقه در ادامه بیان کرد: ناحیه ۳ منطقه ۱۹ که بازار ضایعات فروشان خلازیر و کوره های آجرپزی در آن واقع شده از نواحی کم برخوردار و دارای آسیب ‌های اجتماعی متعددی است که طرح بازنگری این ناحیه در کمیسیون ماده ۵ تصویب و به کمیسیون شورای عالی معماری و شهرسازی شهر تهران ارسال شده و با ابلاغ این طرح پروژه های خدماتی، محرک توسعه و مسکن استطاعت پذیر در ناحیه اجرا خواهد شد.

همچنین در طرح بازآفرینی بوستان ولایت، این بوستان به ۴ بخش بوستان بحران، دهکده ورزش، فناوری و دانش بنیان و پارک اکولوژیک تقسیم و سازمان های مختلفی در آن ایفای نقش خواهند کرد.

این مسئول در خصوص واگذاری زمین های ورزشی منطقه، تعیین تکلیف مدیریت محلات و افزایش نظارت اجتماعی در بوستان ها ضمن ارائه توضیحات، خواستار رسیدگی به آنها شد.

در حاشیه این نشست عضو شورای اسلامی شهر تهران با همراهی مدیران شهری منطقه ۱۹ ضمن دیدار با خانواده معظم شهید حسینعلی داودی، از مجموعه ورزشی شهید باکری، مجموعه بانوان بوستان ولایت و مراحل پیش تولید برنامه روشنای شب تار ویژه عید غدیر بازدید کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط