1401/03/26-20:08
خسروی:

پیگیری جدی در جهت تسهیل و تسریع احداث خط ۱۱ مترو در دستورکار منطقه ۱۸ است

پیگیری جدی در جهت تسهیل و تسریع احداث خط ۱۱ مترو در دستورکار منطقه ۱۸ است

محمد جواد خسروی با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارزیابی وضعیت پیشرفت پروژه خط ۱۱ مترو از این پروژه بازدید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸؛ محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ با هدف اطلاع دقیق از مسائل مرتبط با پروژه‌ در دست احداث خط ۱۱ مترو و اتخاذ راهکارهای مناسب برای تسریع در پیشرفت آن‌ها، به همراه تنی چند از مدیران شهری و پیمانکار پروژه، ضمن حضور در کارگاه مترو از پروژه نیز بازدید کرد.

شهردار منطقه هجده در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی از پروژه‌های عمرانی سطح منطقه گفت: هدف از بازدیدهای مستمر میدانی، اطلاع دقیق از مسائل پیش‌روی پروژه‌ها و نظارت بر حسن اجرای آنها و تسریع در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها منطبق با برنامه زمان‌بندی شده است.

محمدجواد خسروی افزود: مشاهده عینی و بررسی روند پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا، باعث میشود مسائل و مشکلات احصاء، نظرهای کارشناسی از مسئولین ذیربط اخذ و با اتخاذ تدابیر راهبردی، مسائل موجود سریع‌تر مرتفع شود که بحمدلله بازدیدهایی که تاکنون انجام شده منجر به حل و فصل برخی موانع و مسائل شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت خط ۱۱ مترو گفت: یکی از راه‌های مؤثر در کاهش آلودگی هوا و ترافیک که همه مسئولان مدیریت شهری هم نسبت به آن اتفاق نظر دارند، توسعه مترو است. در این راستا یکی از اقدامات مدیریت شهری تهران در کنار تکمیل خطوط و ایستگا‌ه‌های باقی مانده، اتخاذ تدابیری برای احداث خط ۱۱ متروی تهران است که چندی پیش به موجب تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری تهران و گروه صنعتی مپنا امضاء شد، مقدمات آغاز عملیات اجرایی این خط آغاز شد.

شهردار منطقه ۱۸ تاکید کرد: احداث این خط که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تکلیف شده، آن را به یکی از مهم‌ترین و پرمسافرترین خطوط مترو تبدیل خواهد کرد. خط ۱۱ به طول ۳۲ کیلومتر با ۲۱ ایستگاه که از سه‌راه ورامین آغاز و تا محدوده کوهک ادامه خواهد یافت. خط ۱۱ مترو غیر از تاثیرگذاری قابل توجه بر معادلات حمل و نقلی پهنه جنوب غرب پایتخت، به لحاظ جاذبه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز یکی از جذاب‌ترین خطوط به شمار می‌آید چراکه امکان احداث 30 مجتمع ایستگاهی به منظور کمک به هزینه‌های اجرای طرح در طول خط شناسایی شده است.

وی افزود: این خط در مناطق شانزده، هفده، هجده، نوزده، بیست و بیست و یک ایستگاه داشته و از ایستگاه تبادلی با اکثر قریب به اتفاق سایر خطوط ساخته شده و در دست احداث برخوردار خواهد بود؛ ضمن اینکه بهره‌برداری از آن به کاهش ترافیک خط ۵ و مسافرانی که از استان البرز به سمت تهران (و بالعکس) تردد دارند، کمک می‌کند.

خسروی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود به عبور خط ۱۱ از زیر محور‌های شریانی مهم تهران اشاره کرد و گفت: قاعدتاً استفاده شهروندان از ایستگاه‌های مترو در این خط و جایگزینی این وسیله حمل و نقلی پاک، ایمن و ارزان به جای وسایل نقلیه شخصی، می‌تواند بار ترافیک در بزرگراه‌های شهید رجایی، آزادگان، شهید کاظمی، آیت‌الله سعیدی، شهید لشکری، شهید فهمیده، جاده تهران - ورامین، فتح و شهید چراغی را کاهش دهد.

مدیر ارشد شهری منطقه ۱۸ تهران گفت: اولویت نخست شروع عملیات اجرایی خط ۱۱ به بخش ایستگاه چیتگر تا ایستگاه عبدل‌آباد مربوط می‌شود که تفاهم‌نامه‌ای هم با بخش خصوصی در مورد احداث آن منعقد شده است. در نهایت ساخت مسیر و ایستگاه‌های خط مذکور به ایجاد رینگ راه‌آهن ریلی زیرزمینی در بخش مهمی از شهر منجر خواهد شد که اتصال آن به سایر خطوط شبکه، تحولی محسوس در معادلات ترافیکی منطقه جنوب غرب پایتخت ایجاد خواهد کرد.

خسروی تاکید کرد: توافقات بدوی و مؤثری با مالک گاراژ خواجه‌وند صورت گرفته است که هرچه زودتر شرایط برای ادامه راه کارگاه فراهم شود تا إن‌شاءالله بزودی دسترسی شهروندان منطقه ۱۸ به مترو تسهیل و تسریع شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط