1401/03/29-20:56
«تشکری هاشمی» در واکنش به گزارش عملکرد قرارگاه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛

مدیران شهرداری تحقق پروژه‌های شهری را به بعد از اتمام دوره مدیریت خود حواله ندهند

مدیران شهرداری تحقق پروژه‌های شهری را به بعد از اتمام دوره مدیریت خود حواله ندهند

تأمین واگن خطوط مترو از نان شب برای شهروندان واجب‌تر است.

به گزارش شهردارآنلاین؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اینکه با وجود گذشت چند سال، خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران همچنان بلاتکلیف است و تازه امروز، معاون محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کردند که این پروژه در ۵ سال آینده محقق می‌شود، تأکید کرد: حواله دادنِ تحقق این موضوع به ۲ سال پس از اتمام این دوره مدیریت شهری، شبیه همان کاری است که شورای پنجم انجام داد و دوره ۴ ساله مسئولیت خود را با وعده دادن به مردم سپری کرد و ما از آن انتقاد می‌کردیم در صورتی که امروز خودمان، همان وعده‌ها را تحویل شهروندان می‌دهیم.

مشکلات کنونی حمل ونقل عمومی پایتخت، زیربنایی و کلیدی بوده و با روش‌های التماس و دست‌وپابوسی حل نخواهد شد. معتقدم اگر مبنای کار در حمل و نقل عمومی اصولی بنا شود، دیگر نیازی به خواهش و تمنا نیست، چرا که ما وظایفی داریم که اگر به درستی انجام شوند، هم مردم از این وضعیت ناهنجار حمل و نقل عمومی نجات پیدا می‌کنند و هم تکیه زدنمان بر صندلی مدیریتی موجه خواهد بود.

آنچه در این گزارش مطرح شد با واقعیت‌ها بسیار فاصله داشت. کاش در این گزارش به برنامه ۵ ساله شهرداری تهران یا برنامه ۱۴۰۱ این حوزه اشاره می‌شد تا بدانیم چه کارهایی در این حوزه باید به سرانجام برسد. در این گزارش، صرفاً باید ها مطرح شد، لذا انتظار می‌رود یک مدیر اجرایی بگوید چه کرده‌ام و در دوره مسئولیت و تصدی خود چه خواهم کرد.

اورهال یک دستگاه اتوبوس دوکابین برابر برآوردهای سال گذشته، بیش از دو میلیارد تومان هزینه دارد و به عبارتی، با بودجه در نظر گرفته شده، تنها می‌توانیم ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را اورهال کنیم. حقیقت این است که وعده‌های فاقد ‌واقعیت، هیچ تأثیری در مدیریت شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ندارد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان با انتقاد از پروژه ساخت قطار ملی و تأکید بر اینکه نمی‌شود مردم را متوقف کنیم تا دانش فنی کشور به زمانی برسد که بتوانیم قطار ملی تولید کنیم، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امروز تأمین واگن برای خطوط مترو، از نان شب برای شهر و شهروندان واجب‌تر است و حواله دادن موضوعِ به این مهمی به اتفاقاتی در آینده که دور از واقعیت است، هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط