1401/04/05-11:13
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران خواستار شد؛

لزوم پاسخ شفاف به ادعای عدم دسترسی به آرشیو اسناد پس از هک سامانه های شهرداری تهران

لزوم پاسخ شفاف به ادعای عدم دسترسی به آرشیو اسناد پس از هک سامانه های شهرداری تهران

جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید درخصوص ادعای یکی از نمایندگان مجلس درباره عدم دسترسی به اسناد در حوزه شهرسازی پاسخ شفاف بدهد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران جعفر شربیانی در تذکر امروز خود در شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: یکی از نمایندگان مجلس چندی پیش در رسانه ها اعلام کرد و بنده نیز با این مساله روبه رو شده ام درباره هک و از کار افتادن سامانه های شهرداری را به نوعی ماحصل عدم رعایت شایسته سالاری در انتصابات و عدم پاسخ گویی شهرداری دانسته است.

وی افزود: دومین مساله ای که این نماینده مجلس به آن اشاره کرده، این است مرکز اسناد و آرشیو شهرداری به طور کامل به شرایط قبل بازنگشته است و تا به کارگیری و بارگذاری نسخه های پشتیبانی داده ها بک آپ مناطق، سازمان ها و شرکت ها مجبور هستند خارج از روال معمول تصمیم گیری کنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: این نماینده مجلس در مصاحبه خود بیان می کند در دوره مدیریت شهری گذشته سامانه شهرداری برای صدور اضافه بنا و بلند مرتبه سازی بسته شده بود و امید است قفل هایی که روی سامانه ها وجود داشته و به مناطق اجازه بلندمرتبه سازی  و ساخت اضافه بنا را نمی داده؛ پس از هک اخیر شهرداری از بین نرفته باشد.

وی یادآور شد: در ملاقات های مردمی ۴ هفته اخیر و نشست های  تخصصی کارشناسان و مدیران نواحی و مناطق در حوزه شهرسازی متوجه چالش های ارائه خدمت به شهروندان شدم. چرا که به اذعان کاربران مناطق به رغم راه اندازی سامانه ها متاسفانه هنوز آرشیو الکترونیکی اسناد با اختلال و یا کندی روبه رو هستند.

شربیانی تاکید کرد: اکنون که این نماینده مجلس به مشکلات کنونی در ارائه خدمت به شهروندان در شهرداری تهران پرداخته است، می توان گفت شاید موجبات نگرانی و اضطراب مردم شهر تهران در خصوص اسناد مرتبط با سوابقشان در حوزه های معماری و شهرسازی و تحت شعاع قرار گرفتن و امکان بروز خطا در مرکز مدیریت شهری و سیاست های ساخت و ساز وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: از شهردار تهران می خواهم تا نسبت به پاسخگویی متناسب و  فنی، مستند و دقیق و شفاف ادعاهای این نماینده مجلس اقدام کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط