1401/04/05-12:53
چمران در جمع خبرنگاران:

باید افرادی که اجازه تخلف در ساختمان را می‌دهند هم جریمه شوند/ضرورت اصلاحات اساسی در ماده ۱۰۰

باید افرادی که اجازه تخلف در ساختمان را می‌دهند هم جریمه شوند/ضرورت اصلاحات اساسی در ماده ۱۰۰

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه چند ده هزار پرونده در کمیسیون ماه ۱۰۰ حل نشده تأکید کرد: به اعتقاد من باید اصلاحات عمیقی در کمیسیون ماده ۱۰۰ ایجاد شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی چمران در حاشیه هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من از صحت این خبر مبنی بر لحاظ شدن مسائل انتظامی و امنیتی در صدور پایان کار ساختمان اطلاعی ندارم، اظهار کرد: پایان کار و مسائل ایمنی ساختمانی مصوبات خاصی دارد که به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی نیازمند است و به صرف اعلام، چیزی اجرا شدنی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اینگونه نیست که ساختمانی طراحی شود و ایمنی نداشته باشد، یادآور شد: رعایت مسائل امنیتی برای ساختمان‌های خاص است.

وی همچنین تصریح کرد: مشکل ساختمان هایی که خلاف ضوابط شهرسازی ساخته می شوند با جرائم حل نمی شود و به همین دلیل چند ده هزار پرونده در کمیسیون ماه ۱۰۰ حل نشده و مواردی که حکم تخریب دارد، تخریب نمی‌شود که یا قابل تخریب نیست و یا مشکلاتی را دارد که نمی‌توان تخریب کرد.

چمران با بیان اینکه اصلاحات عمیقی باید در ماده ۱۰۰ ایجاد شود، گفت: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی این طرح است. هرچند من به این موضوع چندان دل نبسته‌ام اما امیدوارم به نتیجه برسند.

وی افزود: به اعتقاد من اگر صاحب ملک تخلف کرد و جریمه شد، کسی که اجازه این تخلف را نیز داده، چشم بر این تخلف بسته و مسئول این امر است هم باید جریمه شود.

چمران ادامه داد: تا وقتی این اقدام را انجام ندهیم این اتفاقات به قوت خود باقی است و همچون استخوان لای زخم باقی خواهد ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه و مسائلی که از سوی دادستان باید پیگیری شود، دادستان کل کشور در این جلسه شورا حضور دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط