1401/04/05-22:59

استقرار مدیریت سبز در منطقه ۴ پایتخت

استقرار مدیریت سبز در منطقه ۴ پایتخت

شهردار منطقه ۴ از اجرای پروژه‌های زیست محیطی و برنامه ریزی برای استقرار مدیریت سبز در منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "محمدرضا پوریافر" با اشاره به این نکته که رشد روزافزون زندگی شهرنشینی محیط زیست را تحت تاثیر خود قرار داده، گفت: مدیریت شهری منطقه 4 مطابق با ماده ۲۶ و ۵۵ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران تحت عنوان کاهش میزان ۱۰ درصدی سالیانه مصرف انرژی و الزام معاینه فنی ساختمان های شهرداری، اجرای پروژه های بهینه سازی خود را آغاز کرد.

او گفت: این منطقه با اجرای پروژه‌های راه اندازی مجدد آب گرمکن های خورشیدی در ساختمان ها و بوستان ها، همچنین احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۴۰ کیلو وات ساعت در ساختمان مرکزی در فاز نخست و ۱۰ کیلووات ساعتی اسکان کارگری پارک جنگلی غزال در این امر پیش‌قدم شد.

پوریافر ادامه داد: این اقدام با اهداف استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در دستورکار سال جاری قرار گرفت.

او در ادامه از اخذ معاینه فنی موتورخانه ساختمان‌های منطقه مطابق با استانداردهای زیست محیطی خبر داد که این امر خود گام مهمی در راستای حفاظت از محیط زیست و مصرف منابع انرزی به شمار می رود.

پوریافر در پایان گفت: از دیگر فعالیت‌های ویژه در راستای بهینه سازی مصرف انرژی؛ تعویض لامپ‌های پرمصرف به کم مصرف و نصب سنسور در راه پله‌های منطقه، تعویض فلش تانک های پرحجم به کم حجم و هوشمندسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در تمامی ساختمان های منطقه ۴ است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط