1401/04/18-21:28
با معرفی در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران صورت پذیرفت؛

ایجاد فضای نقد و مباحثه در خصوص پروژه های تونل جاویدالاثر متوسلیان و بزرگراه شهید شوشتری

ایجاد فضای نقد و مباحثه در خصوص پروژه های تونل جاویدالاثر متوسلیان و بزرگراه شهید شوشتری

مشخصات فنی پروژه های تونل جاویدالاثر متوسلیان و بزرگراه شهید شوشتری، معرفی و درباره جاذبه های سرمایه گذاری این ۲ پروژه راهگشای عمرانی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، همزمان با برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران، پنل سرمایه گذاری عمران و شهرسازی با حضور حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مهدی صداقتی مشاور و جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در مرکز همایش های برج میلاد برگزار و طی آن مشخصات فنی و جاذبه های سرمایه گذاری پروژه های تونل جاویدالاثر متوسلیان و بزرگراه شهید شوشتری معرفی شد.

محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در جریان این پنل تخصصی به معرفی پروژه احداث تونل جاویدالاثر متوسلیان پرداخت و با اشاره به نقش ترافیکی این تونل ۲ طبقه در امتداد مسیر بزرگراه شهید صیاد شیرازی و اتصال آن به بزرگراه آزادگان، از این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مطرح شده در تبصره ۱۹ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران نام برد.

خیرخواه، توسعه شبکه معابر بزرگراهی پایتخت در امتداد شمالی- جنوبی، تامین دسترسی به بافت متراکم مرکز شهر، بهبود دسترسی به منطقه بازار، تسهیل در امر تبادل سفر میان شبکه های بزرگراهی و حمل‌ونقل عمومی و در نهایت تسهیل دسترسی شمال و مرکز تهران به شبکه بزرگراهی جنوب کشور را از مهمترین اهداف احداث این معبر تونلی دانست و ضمن اشاره به رویکرد مدیریت شهری پایتخت در جهت اجرای این پروژه به صورت مشارکتی، به تشریح سناریوهای تدوین شده در زمینه برآورد هزینه های سرمایه گذاری و عملیات اجرایی پرداخت.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از استفاده از روش BOT، روش ترکیبی BOT و BOLT و سایر روش های پیشنهادی سرمایه گذار به عنوان روش های پیشنهادی برای مشارکت با بخش خصوصی در این پروژه یاد و اضافه کرد در اجرای این پروژه ۳۰ درصد از منابع شهرداری هزینه شده و مابقی توسط پیمانکار تامین خواهد شد. 

ارائه مشخصات فنی و جاذبه های سرمایه گذاری پروژه بزرگراه شهید شوشتری توسط مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از دیگر بخش های این پنل تخصصی بود.

وی با بیان آنکه رینگ کمربندی شرق تهران بنا به ملاحظات و موانعی هنوز احداث نشده است، از امکان اتصال مسیرهای شمالی کشور از بزرگراه شهید بابایی و شهید یاسینی به محور امام رضا(ع) و بزرگراه شهید نجفی رستگار در صورت احداث بزرگراه شهید شوشتری خبر داد و گفت کاهش بار ترافیک در بزرگراه بسیج و ایفای نقش اثرگذار در ملاحظات مربوط به پدافند غیرعامل از دیگر منافع اجرای پروژه بزرگراه شهید شوشتری است.

وی با بیان آنکه ۴ کیلومتر از طول ۱۶ کیلومتری بزرگراه شهید شوشتری طی سال های گذشته احداث شده است، از در حال اجرا بودن فاز یک پروژه تا ورزشگاه تختی خبر داد و گفت: بخش باقیمانده که باید به صورت بزرگراه همسطح و پایین افتاده و نیز تونل های کندو پوش اجرا شود به صورت مشارکتی تعریف شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، طول دوره بهره برداری در این بسته سرمایه گذاری ۱۵ سال و زمان سوددهی آن از سال ۱۴۱۲ به بعد است. زمان اجرای این پروژه ۵ سال در نظر گرفته شده است که یک سال آن مربوط به اجرای فاز یک و ۴ سال آن برای اجرای فاز ۲ می باشد؛ فازی که به صورت مشارکتی با هزینه ۵۴۵۰ میلیارد تومان قابل اجراست.   

گفتنی است همایش بین الملی فرصت های سرمایه گذاری شهر تهران به همت شهرداری تهران و دانشگاه شهید بهشتی و با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه هایی از قبیل اقتصاد شهری و درآمد پایدار، محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه های زیرساختی و حمل و نقل عمومی و ترافیک، پانزدهم و شانزدهم تیرماه سال جاری برگزار شد. مباحث مطرح شده در پنل سرمایه گذاری عمران و شهرسازی با طرح پرسش های چالشی از سوی کارشناسان شرکت کننده و پاسخ به این پرسش ها همراه بود تا جزئیات فنی و مالی طرح به دقت مورد نقد و مباحثه قرار گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط