1400/05/17-14:29
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد؛

تهران با اکران بیش از ۲هزار سازه به استقبال ایام شهادت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) می‌رود

تهران با اکران بیش از ۲هزار سازه به استقبال ایام شهادت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) می‌رود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اکران بیش از ۲هزار سازه در آستانه ماه محرم و شهادت سید الشهداء(علیه السلام) در تهران خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره اکران این دوره از بیلبوردهای شهر در ماه محرم، گفت: در این دوره شهرداری تهران، تلاش کرد که با برنامه ریزی مشخص، بتواند از تمام ظرفیت‌ها بهره مند شود بر همین مبنا نیز امیدواریم، بتوانیم آنگونه که شایسته است به استقبال این ماه بزرگ برویم.

او افزود: در راستای استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در آستانه ماه محرم، سازمان فراخوانی برای استفاده از طرح و ایده‌های هنرمندان در این ماه منتشر کرد و بیش از ۴۰۰ اثر از سوی هنرمندان به دبیرخانه ارسال شد. در این رویداد، پس از داوری، بیش از ۱۰۰ اثر انتخاب شدند و در نهایت ۴۵ اثر برای اکران در مناطق۲۲ گانه پایتخت به انتخاب نهایی و اجرا رسیدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: از شامگاه پنج شنبه ۱۴ مرداد ماه و تا این لحظه بیش از ۲هزار سازه در متراژ ۲۶هزار مترمربع به اکران فرهنگی این بخش اختصاص پیدا کرده است.


ضرغامی بر لزوم توجه به ابعاد مختلف واقعه عاشورا تاکید کرد و گفت: عاشورا و واقعه کربلا یک رویداد مهم در زندگی ما شیعیان است به همین خاطر شعار «امسال با یاد تو شهر جان گرفته» این رویداد مهم مورد توجه قرار گرفت و بر مبنای آن نیز آثار در سطح شهر اکران شد.
او ادامه داد: در ادامه اقدامات سازمان در راستای استقبال از ماه محرم و عزاداری شایسته سید و سالار شهداء(علیه السلام)، پرچم‌های سیاه روی سازه‌ها و پایه‌های پرچم در سطح شهر به اهتزاز درآمدند. همچنین تمامی میدان‌های مهم شهر نیز با کتیبه‌ها و سازه‌های موقت سیاه پوش شده اند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین گفت: فارغ از تمام مواردی که ذکر کردم، نمایشگرهای شهری نیز به عزاداری برای سیدالشهدا(علیه السلام) اختصاص یافته است. در بخش دیگری از اقدامات سازمان، طاق نصرت‌های عزاداری نیز در خیابانهای اصلی به اجرا درآمدند تا هر چه شایسته‌تر بتوانیم به مراسم‌های این ماه عزیز و مبارک بپردازیم.

ضرغامی از افزایش تعداد اکران‌ها طی هفته‌ آینده خبر داد و گفت: به امید خداوند اکران‌های فرهنگی طی روزهای آتی بیشتر خواهد شد و تا آغاز ماه محرم تعداد سازه‌ها و اکران‌های فرهنگی به مناسبت حلول ماه محرم و ایام شهادت سید الشهداء(علیه السلام) در سطح شهر تهران افزایش خواهد یافت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط