1401/04/22-13:39
زاکانی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص):

با دقت بالا و بکارگیری تمام ظرفیت‌ها به دنبال بازنمایی تهران هستیم/تفاهم اولیه با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در ‌پایتخت

با دقت بالا و بکارگیری تمام ظرفیت‌ها به دنبال بازنمایی تهران هستیم/تفاهم اولیه با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در ‌پایتخت

شهردار پایتخت گفت:باید با دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم و در این راه همه ظرفیت های کشوری را به کار بگیریم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم، اظهار کرد: اهمیت، سرعت و تسهیل در بهره مندی از مترو در حوزه حمل ونقل شرایط بسیار خوبی برای ما فراهم کرده است. اولویت قطعی ما تکمیل ۷ خط فعلی است، اما خط ۱۰ یک شرایط ممتازی دارد که اولا باعث گره گشایی از منطقه ۲۲ که سرانه پایین با ظرفیت جمعیت پذیری بالا دارد می شود؛ ضمن اینکه ۶ منطقه شهر از این خط بهره مند خواهند شد و قابلیتی برای سایر خطوط ما رقم می زند.  

وی افزود: در کنار ۷ خط توجه به این خط برای ما موضوعیت دارد و بعد از این دقت در مسیر خط ۱۱ برای ما مهم است تا در آینده نزدیک این خط را نیز اجرایی ‌کنیم. 

زاکانی ادامه داد: قرارگاه خاتم و خدمات آن برای کشور ما یک افتخار است و هر عقل سلیمی حکم می کند که یک کشور برای سازندگی از همه ابزارها و ظرفیت های خود استفاده کند؛ در خط ۷ و یک مترو مشارکت فعال و اثر بخشی با قرارگاه خاتم داشتیم و تجربه این قرارگاه در این بخش برای ما بسیار مهم است.

شهردار تهران اضافه کرد: امیدواریم در سال‌های آینده در بخش حمل و نقل، توسعه مترو را داشته باشیم و در ارتباط با همه ظرفیت‌ها از جمله قرارگاه تعاملات گسترده تری برقرار کنیم تا تهران را بر مدار ظرفیت های متنوع بخش خصوصی و نهادهای انقلابی بسازیم. 

وی بیان کرد: امیدواریم با شعار تهران به مثابه یک کارگاه شروع به ساختن همه تهران کنیم. باید با یک دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم و در این راه همه ظرفیت های کشوری را به کار بگیریم . 

زاکانی یادآور شد: ۳۲۵ ایستگاه مترو در افق ۱۱ خط در داخل شهر تهران ظرفیتی است که باید طراحی و نوسازی شهر را بر پیرامون آن قرار دهیم و با این کار شرایط و تجربه جدیدی را در تهران تجربه خواهیم کرد. 

شهردار تهران گفت: تنها گلوگاهی که برای توسعه تهران وجود دارد منابع مالی است و برای این حل این مشکل، راه‌های مختلفی ازجمله بازطراحی پیرامون ایستگاه ها و توسعه محلی مبتنی بر ایستگاه ها وجود دارد که برای ما ظرفیت فوق العاده ای را خلق می کند؛ این امر مبتنی بر اراده بالا رقم خواهد خورد و گام به گام به سمت تحول بزرگ در روح و کالبد تهران پیش می رویم.

وی یادآور شد: انتظار از مسئولین مناطق این است که کانون مسئولیت را در شهرداری پیاده و به سرعت درباره این بارگذاری در پارسل های مختلف پیرامون ایستگاه ها تا شعاع ۸۰۰ متر برنامه ریزی کنند تا مشخص شود کدام بخش مربوط به شهرداری یا دیگر دستگاه ها و یا مردم است، یه طوری که باید شرایطی فراهم شود که همه اطراف این ماجرا سود کنند. 

زاکانی گفت: در این قطعه ای که فاز اول است دو دستگاه حفاری (تی بی ام) فعال می شود و در فاز دوم سه دستگاه که امکان گسترده ای را فراهم می کند. فاز اول امسال و فاز دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: دشمنان می خواهند پیشرفت هایی که در جمهوری اسلامی در حال انجام است و چشم انداز روشن و امید بخش فراروی ما را تاریک جلوه دهند؛ هفته پیش چند اتفاق پیوسته  و مهم را در تهران شاهد بودیم، یکی از آن ها نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری و  حضور شهرهای خواهر خوانده در تهران بود. یکی از نکاتی که مدیران این شهرها بیان می کردند تحیری بود که درباره تهران و پیشرفت های  آن داشتند. رویداد دیگر، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری تهران بود که شامل ۲۳۱ پروژه و بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بود و مقدمه آن تفاهم اولیه با سرمایه گذاری بود که حدود ۵ هزار میلیارد تومان در یکی از پروژه ها سرمایه گذاری خواهد کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط