1401/04/24-00:07
در جلسه اجرای مصوبات قرارگاه اجتماعی شهر تهران مطرح شد:

حضور شهروندان، عامل اصلی امنیت پایدار در رود دره فرحزاد

حضور شهروندان، عامل اصلی امنیت پایدار در رود دره فرحزاد

جلسه هماهنگی و اجرای مصوبات قرارگاه اجتماعی شهر تهران در خصوص رود دره فرحزاد برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، جلسه هماهنگی و اجرای مصوبات قرارگاه اجتماعی شهر تهران در خصوص رود دره فرحزاد با حضور احسان شریفی شهردار منطقه ۵، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، محمد تاجیک بخشدار کن، سرهنگ صالحی مسئول پایگاه دوم مواد مخدر، علیرضا مرادمرد دادیار و جانشین دادستان ناحیه نمایندگان پلیس، اداره آب و فاضلاب، مرکز مخابرات، ستاد اجرایی فرمان امام و سایر اعضای تخصصی قرارگاه اجتماعی شهر تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حاضرین گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

در ادامه شریفی به بیان توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته، پرداخت. او با بیان اینکه اکنون دره فرحزاد از یک دره ناامن، به دره ای امن تبدیل شده و بسیار متفاوت از شش ماه گذشته است، اظهار داشت: تاکنون ۳۳۰ مددجو در طرح جمع آوری معتادان، جمع آوری شدند. همچنین نقشه کشی و احداث جاده در رود دره فرحزاد نیز انجام شده است. از ۲۵۰۰ متر طول این جاده، اکنون ۲۱۵۰ متر احداث شده که ۱۱۲۰ متر آن توسط منطقه ۵ احداث شده است.

او با بیان اینکه ۱۹ پلاک قرمز در این محدوده، شناسایی، تخریب و پلمپ شدند، افزود: همچنین با همکاری منطقه ۲، ۵۰ تن زباله از دره فرحزاد لایه روبی شده است. از سوی دیگر، از ۳۰ برج نوری که مقرر شده بود در این منطقه نصب شود، ۲۲ برج نوری تا کنون نصب شده اند که سایر این برج ها پس از اتمام جاده، نصب خواهند شد.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به مشکل برق در روددره فرحزاد، ادامه داد: طی مذاکراتی که با اداره برق منطقه داشته ایم، اکنون در حال نصب تجهیزاتی برای انتقال برق به منطقه هستیم.

او در پایان تاکید کرد که خوشبختانه آنچه که شهرداری باید انجام می داد، تاکنون انجام داده است.

در ادامه صالحی شهردار منطقه ۲ نیز با بیان اینکه براساس جاده سازی های صورت گرفته، یک رینگ کامل بازدید از رود دره فرحزاد در حال حاضر در دسترس است، اظهار داشت: از سوی دیگر، تاریکی موجود در منطقه از بسترهای آسیب زایی به شمار می رفت که همان طور که مطرح شد ۲۲ برج نوری برای کاهش آسیب ها در این محدوده نصب شده است.

او افزود: حذف ضایعات فروشان و یا تفکیک کنندگان غیرمجازی که در محدوده حضور داشته و خود از عوامل آسیب زا بودند، از دیگر اهداف ما بود. در این راستا، ۲۳ پلاک غیرمجاز شناسایی شدند که با دستور مقام محترم قضایی همگی پلمپ شدند. اکنون از ۲۳ مورد، ۱۴ مورد تغییر شغل یافته، ۴ مورد همچنان پلمپ هستند و ۵ مورد نیز فک پلپ غیر مجاز شده اند که باید با ۵ مورد، برخورد شدیدتری صورت گیرد.

صالحی با بیان اینکه، جمع آوری معتادان سطح روددره نیاز به عزم جدی تر و ظرفیت بالاتری دارد، ادامه داد: از جمله اقدامات دیگری که صورت گرفته، استقرار کانکس های پلیس و تجهیز آنها به شمار می رود. این کانکس ها اکنون آماده استقرار نیروهای پلیس هستند و در هماهنگی هایی که با سرهنگ آذین صورت گرفته به زودی اتفاق خواهد افتاد.

صالحی با بیان اینکه باید زمینه حضور مردم فراهم شود، تاکید کرد: برای حضور مردم، اقداماتی صورت گرفته، با این حال اگر جمع آوری کامل معتادان و استقرار نیروهای پلیس زودتر صورت گیرد، حضور مردم در کوتاه مدت رخ خواهد داد. حضور مردم، اولین پیروزی ما خود بود.

صالحی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از انشعابات فاضلاب در روددره فرحزاد، اذعان داشت: آب رود تا یک نقطه ای کاملا شفاف و تمیز است اما با دو انشعاب فاضلاب، ناگهان به یک آب آلوده تبدیل می شود که خوشبختانه پاک سازی آن در دستور کار اداره فاضلاب قرار دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط