1401/04/26-13:08
نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ناحیه محوری در اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی

ضرورت توجه به ناحیه محوری در اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه به ناحیه محوری در اجرای پروژه های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه می بایست در حوزه مدیریت شهری از بزرگترین واحدِ شهری تا کوچکترین واحد مورد توجه قرار گیرد، گفت: در مدیریت شهری نیاز است تا به تمام بخش ها و سطوح شهری توجه شود و مقوله ناحیه محوری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اساسا اگر ما بخواهیم در تهران توفیقی را به دست آوریم قطعا باید ماموریت ها را در سطوح مختلف شهری در نظر گرفته و اقدامات را در محورهای محله، ناحیه، منطقه و کلان شهر مورد توجه قرار داد. این روند در سال های گذشته در حوزه ناحیه محوری نادیده گرفته شده بود و ضرورت دارد این حلقه به چرخه خود بازگردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر این نکته تاکید کرد که تلاش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در دوره ششم مورد توجه قرار دادن جایگاه ناحیه محوری در کنار سایرحوزه های شهری است.

معدنی پور ادامه داد: در جلسه ای که با شهردار و مدیران منطقه ۱۷ تهران در شورای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری منطقه داشتیم بر ضرورت توجه به نقش و اهمیت شورای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری منطقه و استفاده از ظرفیت و نظرات اعضای آن به عنوان‌ صاحب نظران حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه تاکید شد.

وی در پاسخ به این سوال که در جلسه با مدیران منطقه ۱۷ شهرداری تهران چه گذشت؟ نیز گفت: منطقه ۱۷ شهرداری تهران دارای بیشترین شهید گرانقدر در بین مناطق تهران است که همین موضوع باعث شده تا این منطقه به دارالشهدا مزین شود، لذا اين منطقه به دلیل وجود شهروندان شهید پرور باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشرو و الگو باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: وجود مجموعه های فرهنگی و اجتماعی از جمله فرهنگسرای حاج قاسم سلیمانی، وجود نهادهای فعال فرهنگی و مذهبی، وجود شهروندان شهید پرور، وجود پرسنل خدوم منطقه و شهردار که خودش بومی منطقه است از نقاط مثبت این منطقه به حساب می آید.

معدنی پور با بیان اینکه در کنار ویژگی های منحصر به فرد، چالش های زیادی از جمله بافت فرسوده، تراکم جمعیت و... در منطقه ۱۷ مشاهده می شود، گفت: در این جلسه بودجه فرهنگی و اجتماعی منطقه مورد بررسی قرار گرفت که در سال ۱۴۰۱ بودجه معاونت فرهنگی در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ برابر شده است که این خود یک جهش بزرگ در بودجه منطقه به حساب می آید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از اجرای بیش از ۱۱ پروژه احداثی جدید در حوزه فرهنگی و اجتماعی در منطقه ۱۷ خبر داد و خاطر نشان کرد: وجود تنها نکته نگران کننده درخصوص پروژه های احداثی، زمان بر بودن جذب اعتبارات است که در طول یکسال نمی توان پروژه ها را به نتیجه رساند لذا در این جلسه بر ضرورت برنامه ریزی مناسب جهت تحقق پروژه ها تاکید شد.

وی در پایان گفت: به منظور آشنایی بیشتر با چالش ها و نیازهای منطقه دیداری را با خانواده شهید مدافع حرم مسعود عسگری، بازدید از مجموعه ورزشی چند منظوره صالحان، بازدید از مقبره شهدای بوستان بهاران و غرفه حجاب و عفاف، بررسی آخرین وضعیت سوله ورزشی مادر و نهایتا تجدید میثاق با شهدای گمنام بوستان ابوذر نیز در دستور کار قرار گرفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط