1401/04/26-20:49

اجرای ۱۱۰ ویژه برنامه اعیاد قربان تا غدیر در دارالشهدای دانش آموزی تهران

اجرای ۱۱۰ ویژه برنامه اعیاد قربان تا غدیر در دارالشهدای دانش آموزی تهران

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ اظهار داشت: ویژه برنامه های اعیاد دهه ولایت با رویکرد معرفتی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معنوی برای شهروندان محلات نه گانه طراحی شده است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶؛ شهردار منطقه با تبریک اعیاد قربان و غدیر درخصوص برنامه های دهه ولایت گفت: شهرداری منطقه با هدف بزرگداشت اعیاد بزرگ مسلمانان و دهه ولایت که از اهمیت خاصی در میان شهروندان برخوردار است در محلات نه گانه اقدام به برپایی برنامه های گوناگونی کرد، از جمله این برنامه ها دیدار با خانواده شهدای سادات، تقدیر از کارمندان سید شاغل در شهرداری منطقه، آذین بندی معابر، خیابان های سطح منطقه و فضاسازی حجمی مرتبط با عید سعید غدیر خم و... است که در تمامی محلات نه گانه اجرایی شده است.

عباس فخارمنش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه نیز در این باره بیان داشت: دهه ولایت برای شهروندان منطقه دارالشهدای دانش آموزی جایگاه خاصی دارد، از جمله ویژه برنامه های اجرا شده در این ایام توسط حوزه های مختلف این معاونت می توان به اهتزاز پرچم پایه کوتاه به مناسبت عید غدیر خم، اهتزاز پرچم پایه بلند به مناسبت عید غدیر خم، چاپ و اکران طرح های تبلیغات محیطی پرتابلی، نصب المان نوری به مناسبت عید غدیر خم، روشنایی قاصدک نوری واقع در میدان بهمن، روشنایی پل عابر پیاده خیابان بعثت از میدان بهمن، نورپردازی پل فرهنگسرای بهمن در بزرگراه تندگویان، نورپردازی بنای کبوترخانه در سه راه علی آباد جنوبی، نورپردازی و آذین بندی موقت میادین و محورهای اصلی از جمله میادین بهمن، بهشت، بازار دوم و خیابانهای شهید وفایی، شهید رجایی، بعثت و... تهیه و نصب ریسه های پارچه‌ای و... اشاره کرد.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز ضمن اشاره به اهمیت عید بزرگ غدیر عید الله اکبر شیعیان گفت: در جلسه مهمی که در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با حضور رئیس حوزه و امامان جماعت مساجد برگزار شد، درخصوص اجرای ویژه برنامه های این ایام با محوریت مساجد برپایی سخنرانی ها حول محور رفع معضلات محلات و... برپایی کاروان شادی و دیدار با خانواده های معظم شهدا، تبلیغات محیطی، ایستگاه های صلواتی، توزیع غذای نذری در محلات کم برخوردار و ایتام و... برنامه ریزی های لازم انجام شد.

وی با تأکید به بهره مندی از ظرفیت مساجد خاطرنشان کرد: در مساجد باید بستری فراهم شود تا جوانان با حضور پرشور در این اماکن، با ارتباط صمیمی و توأم با احترام به امامان مساجد به شناخت امام بپردازند، باید با تلاش بیشتری به شناساندن فرهنگ غدیر بپردازیم، باید در برنامه های دهه امامت و ولایت وحدت و همبستگی تقویت شود و با تعامل و هم افزایی بین مدیریت شهری و مساجد و حوزه علمیه در راستای انعکاس دستاوردها، برگزاری نشست های تخصصی ادبی، شب شعر غدیر، حمایت از خطبه غدیر، اهداء کتاب، طرح حمایت از فعالان و خالقان آثار غدیر، تجهیز کتابخانه ها به کتب امامت و ولایت، برگزاری نمایشگاه های کتاب در سرای محلات و... اقدام شود و زمینه های حضور و مشارکت شهروندان را فراهم کرد، زیرا مشارکت و حضور مردم، رشد و تعالی نوجوانان و جوانان، تقویت هویت منطقه ای و محلی، تقویت حس اعتماد و همکاری میان اهالی و اصلاح سبک زندگی شهروندان، تقویت مدیران در مدیریت شهری و... را در بر دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط