1401/05/01-11:46
شهردار منطقه ۱۳:

رویکرد «محله محوری» در پروژه ها با هدف رفع و کاهش مشکلات شهروندان

رویکرد «محله محوری» در پروژه ها با هدف رفع و کاهش مشکلات شهروندان

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به بیش از ١٣ هزار و ٣۵٠ مترمربع مناسب سازی و بهسازی محدوده در چهار ماهه نخست، از تداوم پروژه‌های توسعه محلی توسط معاونت فنی و عمرانی تا پایان سال خبر داد و گفت: رویکرد محله محوری در اجرای پروژه ها باعث کاهش مشکلات شهروندان می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، برنامه توسعه محلات را در سال جاری یک رویکرد مهم عنوان کرد و افزود: اقدامات خوبی در پروژه‌های توسعه محله‌ای انجام شده است که ایجاد تعدادی بوستان در محلات فاقد بوستان، تجهیز بوستان‌ها در محلات کم‌برخوردار، زمین‌های بازی کودکان، احداث پاتوق‌های محله، مسیرهای دوچرخه، ایجاد و بهسازی پیاده‌روها، مناسب‌سازی فضاهای بی‌دفاع شهری، بهسازی محیطی و ساماندهی کالبدی جداره‌های محلات، دفع آب‌های سطحی که در بعضی محله‌ها مشکل جدی بود و...، بخشی از پروژه‌های تعریف شده در برنامه توسعه محلات منطقه ۱۳ است که بخشی از آنها اجرایی و بخش دیگر نیز در دستور کار قرار دارد. 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت بهسازی مسیرهای عبور و مرور شهروندان اظهار داشت: در همین راستا پروژه مناسب سازی و پیاده روسازی خیابان زاهد گیلانی و خیابان پیچک شمالی در قالب پروژه توسعه محله ای به اتمام رسیده است.

به گفته شهردار منطقه ۱۳، تراش و روکش آسفالت خیابان های امامت و  بلال حبشی، پروژه احداث کانیو خیابان های الماسی کوپایی و خیابان جمشیدی از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بود.

وی اظهار داشت: پروژه های توسعه محله ای براساس نیازهای محلات و با مشارکت معتمدان منطقه شناسایی و احصا شده و درهمین راستا نیز تلاش براین بوده است تا پراکندگی این پروژه ها به نسبت نیازهای محلات اعم از سرانه فضای سبز و تقویت امکانات بوستان ها، بهسازی معابر و توسعه فضاهای فرهنگی و عمومی به صورت عادلانه شکل گیرد.

علی احمدی خاطر نشان کرد: مجموعه شهرداری منطقه ۱۳ به‌ همگرایی در برنامه‌ریزی شهری در مسیر این تغییر رویکرد دست یافته است؛ مبنی بر اینکه بتوانیم پروژه های کوچک مقیاس سطح محلات را  اجرا کنیم؛ این پروژه‌ها در محلات با مشارکت، همفکری و تصمیم‌گیری با مردم و برای بهبود زندگی مردم ایجاد می‌شود و می‌توان با رویکرد «محله محوری» از مشکلات شهروندان گره گشایی کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط