1401/05/03-14:48
اردبیلی در حاشیه بازدید از سرای حامی منطقه ۵:

برای پیشگیری از آسیب، وظیفه جدی بر عهده داریم

برای پیشگیری از آسیب، وظیفه جدی بر عهده داریم

مشاور امور بانوان شهرداری تهران از سرای حامی منطقه ۵، بازدید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران روز گذشته از سرای حامی منطقه ۵، اولین سرای حامی در سطح پایتخت، بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید با اشاره به تشکیل سراهای حامی اظهار داشت: به ندرت مجموعه ای برای پیشگیری از آسیب و مشکل در سطح شهر تهران وجود دارد اما شهرداری تهران مجموعه های مختلفی برای ساماندهی خانم هایی که نیازمند حمایت هستند، در نظر گرفته است. سراهای حامی، مجموعه هایی از جنس پیشگیری از آسیب است.

او افزود: بناست سراهای حامی مدل و نمونه ای باشد که در صورت موفقیت در آینده تکثیر شود. با افزایش تعداد این مجموعه ها، ما می توانیم دختران جوان و خانم هایی را که آسیب جدی ندیده اند ولی رها کردن آنها به حال خود، عدم کارآفرینی، اشتغال و عدم مشاوره صحیح موجب می شود که در معرض آسیب قرار گیرند، ساماندهی کرده، کارآفرینی، خدمات مشاوره و توانمند سازی آنها را کلید بزنیم.

اردبیلی با اشاره به خانم های آسیب دیده در جامعه، ادامه داد: برای افراد آسیب دیده و بزهکار مدل های دیگری در بهزیستی ، در قوه قضائیه و سایر ارگان ها، در نظر گرفته شده است. اما  سراهای حامی برای خانم های سالمی است که ما کمک می کنیم تا توامند شده و از آسیب دور بمانند.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران در پایان اظهار داشت: ما نسبت به همه شهروندان مسئولیت داریم. جایی مانند بهزیستی بعد از آسیب با آدم ها مواجه می شود و یا جایی مانند قوه قضائیه بعد از تخلف و جرم، اما ما در سراهای حامی با عموم شهروندان در ارتباط هستیم و وظیفه جدی برای پیشگیری از آسیب بر عهده داریم. ما قبل از بهزیستی اقدامی انجام می دهیم تا شهروندان سالم ما توانمند شده و دچار آسیب نشوند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط