1401/05/03-16:07

آغاز عملیات تحقیقاتی به منظور ساماندهی سگ‌های بدون صاحب/ تزریق ۵۰۰ دز واکسن طی ۳ماه اخیر

آغاز عملیات تحقیقاتی به منظور ساماندهی سگ‌های بدون صاحب/ تزریق ۵۰۰ دز واکسن طی ۳ماه اخیر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز کار تحقیقاتی به منظور ساماندهی سگ‌های بدون صاحب خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ محمد عزیزی در گفت‌وگو با شهر، ضمن اشاره به واگذاری مأموریت ساماندهی حیوانات مضر شهری به سازمان مدیریت پسماند از ابتدای امسال، عنوان کرد: با توجه به اینکه آماری از تعداد دقیق سگ‌ها در سطح شهر تهران در دسترس نبود لذا با بررسی‌های کارشناسی، بازدیدهای میدانی و احصاء پیام‌های مردمی از طریق سامانه ۱۳۷، کانون‌های آلودگی و محل‌های تردد سگ‌های بلاصاحب شناسایی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه تهران حدود ۵ تا ۶ هزار سگ بدون صاحب دارد، افزود: برای ساماندهی این سگ‌ها، کار تحقیقاتی با مرکز مطالعات شهرداری آغاز شده و به زودی به آمار دقیق‌تری از سگ‌های بدون صاحب در شهر خواهیم رسید. اما در حال حاضر با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی اقداماتی در زمینه کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر آغاز شده است.

واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌ها بعد از ورود به آرادکوه

عزیزی در توضیح مشارکت بخش خصوصی در این‌باره، گفت: در همین راستا و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بکارگیری دو پیمانکار در بخش‌های مرکز  نگهداری سگ‌های بلاصاحب در آرادکوه و پیمانکار بخش زنده گیری سازمان، این اقدام در حال انجام است. درحال حاضر یک مرکز جمع آوری و نگهداری از سگ‌های بدون صاحب زیرنظر سازمان پسماند قرار دارد.

وی ضمن اشاره به افزایش آمار زنده گیری سگ‌های بدون صاحب نسبت به سال گذشته، توضیح داد: سگ‌های بلاصاحب جمع آوری شده از سطح شهر به نقاهتگاه منتقل می‌شوند و اگر مبتلا به بیماری باشند به آنها رسیدگی خواهد شد. سپس بعد از مساعد شدن حالشان به عنوان سگ‌های سالم به تشکل‌های زیست محیطی انتقال شده و به صورت قانونی به افراد حقیقی به عنوان سگ نگهبان معرفی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: اگر هم واگذار نشوند شهرداری با تغذیه سالم و حضور دامپزشک از آن‌ها نگهداری می‌کند. واکسیناسیون و عقیم سازی سگ‌ها بعد از ورود به نقاهتگاه آرادکوه از برنامه‌های اولویت دار سازمان است. سگ های عقیم شده و واکسینه شده پلاک گذاری و سپس در صورت امکان واگذار می‌شوند.

فعالیت ۱۰ اکیپ زنده گیری سگ

عزیزی ضمن اشاره به فعالیت ۱۰ اکیپ زنده‌گیری در تهران، گفت: این اکیپ‌ها با گشت خودرویی و پیاده در شهر [به خصوص مناطق حاشیه] در حال جمع‌آوری سگ ها هستند و سپس آن‌ها را به نقاهتگاه آرادکوه منتقل می‌کنند.‌

وی یکی دیگر اقدامات سازمان در جهت کنترل تعداد سگ‌های بلاصاحب را عقیم سازی اعلام کرد و افزود: مجموعا ۲۵۰ قلاده از ابتدای امسال در نقاهتگاه آرادکوه، عقیم سازی شده است. 

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛ بیش از ۵۰۰ دز واکسن نیز به این حیوانات در سه ماه اخیر تزریق شده است. همچنین به منظور هماهنگی بیشتر این سازمان جلساتی با اداره کل دامپزشکی و انستیتو پاستور نیز ترتیب داده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط