1401/05/17-15:07

اجرای چهار پایه‌خوانی و روضه امام حسین(ع) مقابل منزل شهدای والامقام منطقه ۱۹

اجرای چهار پایه‌خوانی و روضه امام حسین(ع) مقابل منزل شهدای والامقام منطقه ۱۹

مراسم چهار پایه‌خوانی و قرائت روضه امام حسین(ع) در ایام ماه محرم الحرام مقابل منزل شهدا والامقام منطقه ۱۹ همراه با تکریم و تجلیل از خانواده های معزز شهدا انجام می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علیرضا جعفری سرپرست شهرداری منطقه درخصوص مراسم چهارپایه خانی مقابل منازل شهدای معزز گفت:این مراسم در فضای آزاد مقابل منزل شهدا با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و نوحه‌سرایی اجرا می شود.

جعفری با اشاره به برپایی هیئت نوجوانان حسینی در محله احمد خمینی (شهید کاظمی) مسجد حضرت رقیه(ع) در ایام ماه محرم افزود: هیئت نوجوانان حسینی با محوریت مداحی نوجوان و گردهمایی بزرگ عزاداران نوجوان با مدیریت نوجوانان،تعزیه خوانی و دمام زنی، مراسم عزاداری ومداحی از جمله این برنامه ها هستند.

به گفته این مسئول برگزاری مراسم در خیمه گاه کودکان حسینی با موضوع قصه گویی درباره زندگی امام حسین(ع) و واقعه تاسوعا و عاشورا با حضور کارشناس مذهبی، آموزش نقاشی با موضوع محرم در محله شریعتی شمالی و حوزه مقاومت بسیج ابوذر از برنامه های این ایام ویژه کودکان است.

مراسم تعزیه خوانی در اماکن متبرکه و مساجد و حسینیه ها، برپایی پویش الگوی نوجوانی با موضوع الگو سازی از حضرت قاسم(ع) برای نوجوانان امروزی در حوزه سبک زندگی، همایش احلي من العسل به ياد حضرت قاسم،برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع یوم العباس(ع) کمک های مومنانه و توزیع نذورات در محلات کم برخوردار، تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی سراهای محلات از برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این ایام است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط