1400/05/18-16:24

آماده سازی منطقه ۱۸ برای محرم ۱۴۰۰

آماده سازی منطقه ۱۸ برای محرم ۱۴۰۰

سید محمد فیاض شهردار منطقه 18 در خصوص فضاسازی فرارسیدن ماه محرم گفت: مدیریت شهری منطقه در آستانه فرارسیدن ایام محرم الحرام با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات و با اکران بنرهای مناسبتی، اهتزاز بیرق عزا و همچنین سیه پوش کردن معابر و ابنیه منطقه هجده که با نام مبارک فاطمه زهرا (س) شناخته می شود و همچنین تدارک برگزاری مراسم عزاداری همراه باهیات مذهبی، بسیج، شورایاران،مدیریت محله و... بار دیگر مراتب ارادت خویش را سالار شهیدان و ۷۲ یار وفادارشان متجلی خواهد کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، شهردار منطقه ۱۸ افزود: ويژه برنامه های شهرداری تهران به مناسبت ايام سوگواری سيد و سالار شهيدان حضرت ابا عبدا... الحسين(ع) در ماه های محرم و صفر با «رعایت پروتکل‌های بهداشتی » و با تاکيد بر برجسته سازی جلوه های قيام حسينی در فرهنگ عمومی شهروندان، تسهيل اجرای برنامه های مردمی در ماه های محرم و صفر و تعامل و مشاركت جدی با مساجد، حسينيه ها  و هيئات مذهبی برگزار مي شود.

وی تاکید کرد: پيش بينی برنامه های ورود به ماه محرم با محوريت گرامیداشت برنامه های دینی و مذهبی، با اجرای مراسم های آیینی از جمله "تقدیر از پیرغلامان و خادمان حسینی، مراسم دمام زنی و چاوشی خوانی، مراسم تعزیه خوانی، کوچه های حسینی، چارپایه خوانی، نمایشگاه کتاب شورحسینی، توزیع پرچم، کتیبه در سطح شهر، مشارکت و همکاری در برگزاری مراسم ماه محرم، حمایت و تبلیغات و ترویج  آیین روضه های خانگی، همکاری و مشارکت در برگزاری مراسم دهه اول محرم در بوستان قائم(عج) با هماهنگی هئیت وارثان ثارالله، برپایی خيمه گاه حسینی، برگزاری مراسم آیینی در بوستان های سطح منطقه ۱۸ و ارائه خدمات مشاوره  احکام، خانواده، مذهبی در محل بوستان های سطح منطقه، هماهنگی و برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی برای کارگران فضای سبز و خدمات شهری، برگزاری مراسم در مددسرا و مراکز ترک اعتیاد منطقه" در ایام عزاداری سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با شعار "با یاد تو شهر جان گرفته" در کنار شهروندان خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم پاسداشت آیین های مذهبی و فرهنگی گفت: به منظور پاسداشت ارزش‌ها و مناسبت‌های مذهبی و با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و لزوم رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان بخصوص سوگواران اباعبدالله الحسین(ع)، تلاش ما براین است که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های خود همراه و همگام با مردم عمل کنیم.

وی  با اشاره به تداوم پیک پنجم کرونا و همچنین وضعیت نامناسب بیماری در کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور برنامه های عزاداری مطابق دستور العمل ستاد ملی کرونا برگزار می شود. استمرار نگهداشت شهر به ویژه در ایام محرم مورد تاکید مدیریت شهری منطقه است و از نواحی با تاکید خواسته ایم در این ایام دقت و نظارت و همکاری لازم را داشته باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط