1401/05/19-14:46

بررسی اثرات احداث خطوط جديد مترو تهران بر ميزان جذب مسافر ساير خطوط

بررسی اثرات احداث خطوط جديد مترو تهران بر ميزان جذب مسافر ساير خطوط

مطالعات مربوط به طراحی و احداث خطوط جديد شبكه مترو تهران، خصوصيات متعدد و قابل توجهی دارد كه تاثيرات عينی آن در روند ساخت تونل ها و ايستگاه ها مشخص خواهد شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) "مهندس مسعود درستی" مديرعامل شركت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: از جمله مهمترين اقدامات انجام شده در بحث مطالعات خطوط جديد شبكه مترو پايتخت، بررسی اثرات احداث و بهره برداری  از هر يك از ايستگاه های خطوط  ۸ الی ۱۱ بر ميزان جذب مسافر ساير خطوط بوده و به عبارتی تحقيقات انجام شده صرفاً در محدوده ۴ خط جديد نيست بلكه كل شبكه مترو در اين مطالعات مدنظر قرار گرفته است.

مديرعامل شركت مترو تهران در ادامه به يكی ديگر از ويژگی های مطالعات خطوط جديد اشاره كرد و افزود: خوشبختانه مشاوران طرح، كليه تملك های مورد نياز برای  احداث تونل ها، ايستگاه ها و همچنين دپو-پاركينگ‌های خطوط ۸ تا ۱۱ را در بررسی های خود لحاظ كرده اند و تمام استملاك های لازم طی جلسات كارشناسی با شهرداران مناطق مربوطه، جمع بندی و نهايی شده است.

مهندس درستی در پايان صحبت های خود گفت: برای نخستين بار در انجام مطالعات خطوط ريلی درون شهری از مجموعه مشاوران متعدد و متنوع در عرصه های مختلف از جمله امور شهرسازی و ترافيكی استفاده شده است تا ضمن تعيين دقيق بهترين موقعيت ايستگاه ها و همچنين ظرفيت خطوط دردست اجرا، ضمن جذب حداكثری مسافر، بتوان با كمترين هزينه ممكن نسبت به ساخت خطوط جديد اقدام كرد. در واقع بخش قابل توجهی از مطالعات به نحوه تامين منابع مالی احداث تونل ها و ايستگاه ها از محل بودجه غير نقد شهرداری تهران و يا مشاركت بخش خصوصی معطوف شده تا در روند احداث آنها با كمترين فراز و نشيب مواجه شويم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط