1401/05/22-21:26
با هدف تامین آسایش و امنیت شهروندان انجام شد؛

آغاز عملیات احداث نهمين کلانتری باب الرضای شهر تهران در محله رضویه

آغاز عملیات احداث نهمين کلانتری باب الرضای شهر تهران در محله رضویه

کلنگ احداث کلانتری در محله رضویه منطقه ۱۵ با هدف تامین آسایش و امنیت شهروندان به زمین زده شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه در این مراسم با تاکید براهمیت شروع عملیات کلانتری برای شهروندان محله رضویه گفت: در بازدیدهای مشترکی که با اعضای محترم شورا و نیروی انتظامی از این محله داشتیم، این محله با مشکلات متعدد ۲۵ ساله ای مواجه بود که با پی گیری های انجام شده و همت نیروهای انتظامی، پلیس مواد مخدر و همکاران اجتماعی اقدامات خوبی نظیر جمع آوری معتادان متجاهر، پلمب واحدهای غیرمجاز ضایعاتی، تغییر کاربری گرمخانه خاوران به یاور شهر و... مشکلات موجود کاهش یافته و رضایتمندی خوبی کسب شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه محله رضویه با ۱۰۰ هکتار وسعت و ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد کلانتری مجزا بود، افزود: کلانتری محله رضويه نهمين کلانتری باب الرضای شهر تهران است که در زمينی به مساحت دوهزار مترمربع شامل هزار و ۷۵۰ مترمربع بنا در پنج طبقه به ابعاد ۲۰ در ۲۰، يک طبقه زير زمين و ۴ طبقه روی زمين احداث می شود. همچنين اين مجموعه ۶۰ مترمربع پارکينگ، ۳۰ مترمربع دژبانی، هزار و ۶۵۰ مترمربع محوطه سازی و ۱۸۰ مترطول ديوارکشی خواهد داشت که با مشارکت فاتب ساخته خواهد شد.

صباغ خاطر نشان کرد: عمليات احداث این کلانتری با توجه به مصوبات قرارگاه اجتماعی شهر تهران در نزديکی کوه سنگی که پيش از اين پاتوق معتادان متجاهر بوده و آسيبهای اجتماعی فراوانی در محله ايجاد کرده بود، ساخته می شود و اميدواريم تا سال آينده با بهره برداری از اين مجموعه اداری و امنيتی گام مهمی در تحقق شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام برداشته باشيم.

او یادآور شد: بهمن ماه گذشته نیز با حمایتهای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ کلنگ احداث کلانتری اتابک در این منطقه زده شد که اکنون در مرحله اجرای فوندانسیون و نصب اسکلت قرار دارد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه این محله خارج از محدوده شهری است، اظهار کرد: با این وجود؛ امکانات خوبی برای آن پیش بینی کردیم و امیدواریم مجوزهای لازم برای ورود آن به محدوده شهری از شورای عالی شهرسازی اخذ و با تکمیل سرانه ها، تکمیل دسترسی ها و خارج کردن محله از بن بست و ساخت کلانتری بتوانیم خدمات خوبی به شهروندان محله ارائه داده و به سمت آبادانی حرکت کنیم.

صباغ در پایان اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن مصوبه هایی که حاصل بازدیدهای دوره ای ازمحلات و نشست با شورایاران و نخبگان و معتمدان محلی است، اتفاقات خوبی برای محله رقم بخورد.

این گزارش حاکیست، مراسم کلنگ زنی با حضور زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کميته اجتماعی شورا، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سیدمهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵، خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولان منطقه ای و معتمدان و شهروندان محله رضویه برگزار شد.

شایان ذکر است، در پایان مراسم از خانواده شهید یوسف خانی، سرهنگ پاسدار مهدی غلامعلی به عنوان معتمد محله و سرهنگ جلینی سرکلانتر ششم فاتب با اهدای لوح تجلیل و قدردانی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط