1401/05/25-20:37
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد؛

پیشرفت قابل ملاحظه عملیات اجرایی میدانگاه جهاد

پیشرفت قابل ملاحظه عملیات اجرایی میدانگاه جهاد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن اعلام پیشرفت ۳۶ درصدی عملیات احداث میدانگاه (پلازا) جهاد، از مراحل نهایی اجرای فونداسیون و اسکلت بنای طراحی شده در این پروژه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی که در تشریح آخرین وضعیت اجرایی پروژه احداث میدانگاه جهاد واقع در تقاطع خیابان حضرت ولیعصر(عج) و خیابان فاطمی سخن می گفت، ضمن اعلام خبر فوق افزود: کار نصب شبکه میلگرد و رابیتس روی اسکلت بنای میدانگاه جهاد آغاز شده و در گام بعدی اجرای عملیات آجرکاری با استفاده از آجر قزاقی به منظور تکمیل پوسته نمای پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به همجواری پروژه با ایستگاه متروی جهاد، اجرای سازه ای با ارزش های معماری ایرانی- اسلامی در کنار ایستگاه مترو را اقدامی کم نظیر در کشور خواند و یادآور شد: احداث میدانگاه جهاد، پروژه ای مهم به لحاظ ارتقای کیفی و افزایش جلوه های بصری فضاهای شهری است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اجرای بخشی از پروژه احداث میدانگاه جهاد مستلزم جابجایی و رفع معارض پست برق بوده که پیگیری برای برطرف ساختن این مانع اجرایی ادامه دارد.

گفتنی است مساحت میدانگاه جهاد نزدیک به ۲ هزار متر مربع بوده که ۸۰۰ مترمربع آن شامل بنایی حجمی با طراحی سنتی و برگرفته از معماری ایرانی- اسلامی است. قوس ها و بادبندهای این پروژه به گونه ای طراحی شده که مقابل بیشترین حجم بارش برف و وزش باد که در ۵۰ سال گذشته در تهران رخ داده است، مقاوم باشد. سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، مجری پروژه میدانگاه جهاد است

نظرات

captcha

اخبار مرتبط